beeldscherm start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

grypery

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
hallo,
als ik mijn pc opstart brand er geen lichtje op mijn scherm en duurt het een 20 min eer het lampje brand en dan gaat het scherm pas aan.
je hoort het geluid dat mijn pc op gestart is maar mijn beeld nog niet...
als ik hem opgestart heb en wil een spel spelen (crossfire) als het spel aan het laden is of ik ga op internet dan valt het beeld uit en gaat het lampje knipperen, dan begint het over 10 min weer te branden en kan ik spelen.
ik heb op mijn pc windows xp staan en heb nog nooit dit probleem gehad.
aan wat kan dit liggen en hoe los ik het op?

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Misschien een mogelijkheid om een andere monitor te proberen ?

Heeft de monitor een eigen stroomvoorziening? Zit er feitelijk een stekker aan de monitor, die rechtstreeks in het stopcontact gaat, of krijgt hij stroom via voeding van de pc?
Als dat laatse het geval is, is de voeding van de pc mogelijk niet zwaar genoeg, waardoor er onderdelen uitgeschakeld worden om overbelasting te voorkomen. Sluit je monitor dan met een ander kabel eens rechtsteeks op het stopconctact en probeer eens of dat het probleem oplost.

Hallo

Geen vermelding merk/typenr /ouderdom van dit scherm.

Heel waarschijnlijk een intern voedingsprobleem. (uitgedroogde condensatoren)

Kostprijs componenten ... een paar euro.

20 min alvorens uiteindelijk op te starten , doen bij mij de vermoedens rijzen , dat dit defekt niet van gisteren , zelfs niet van verleden week aanwezig is ....

Verbeteren zal dit uiteraard niet , en indien geen aktie wordt ondernomen , zal dit scherm uiteindelijk volledig dood zijn , met hoge herstellingsonkosten , misschien zelfs onherstelbaar.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan