Beeldscherm start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkyBoy

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Kijk eerst even alles na. Stekkers etc.
Is dat het niet. Hoe lang heb je het scherm ? Wie weet heb je er nog wel garantie op.

Het begon ineens, zonder dat de stekkers los zijn geweest.
Het kan zijn wanneer ik de pc een paar x reset dat ik ineens weer beeld heb.
Heb vanmorgen een acer bij de videokaart opgesloten, dus de acer en samsung.
De acer starte wel op, maar de samsun bleef knipperen (zwart beeld).
Dus de oudere acer staat er nu achter, en garantie op samsung, ik dacht het niet meer.(2006)

Henk

Nee, ik zie zelfs het bios scherm niet, en wel met de monitor die er nu achter staat :D

Dan denk ik dat de monitor zijn beste tijd wel heeft gehad. Je kunt hem nog laten repareren maar of dat rendabel is vraag ik me af.

Hallo

Dit scherm met deze symptomen ....

Zo goed als zeker een voedingsprobleem (defekte condensatoren)

Mits je een beetje handig bent , is dit zelf te herstellen.

Indien ik mij nog goed herinner , bevindt de invertor en de voeding zich op dezelfde printplaat bij dit model.

Je dient +/- 8 condensatoren te vervangen.

Deze zijn allen gesitueerd rond een transfo.

De defekte exemplaren staan meestal duidelijk bol , en zijn van het (beruchte) merk (CAPXON bruine kleur)

Vervang zeker alle CAPXON exemplaren

Kostprijs ... enkele €'s

Veel gebruikte waarden zijn 330µF 470µF 1µF vervang deze door een zelfde waarde.

De spanning neem je best iets hoger dan hetgeen is gemonteerd bvb een 16V exemplaar monteren ipv 10V.

Let op de polariteit !!!

820 µF is ook veel gebruikt .... soms moeilijk verkrijgbaar , deze mag je gerust vervangen door 1000µF exemplaren.

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , uiteraard niet zelf aan beginnen , maar laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.

Peter

De monitor doet het weer.
U had helemaal gelijk, van de 8 condensatoren stonde er 4 bol.
Ik heb tevens alle condensatoren vernieuwd en de voltage iets hoger aan gehouden.
Maar hij doet het weer, scheelt weer 180,-.
Bedankt nogmaals, Henk

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan