Beeldscherm stuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels5087

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
hallo,

sinds kort heb ik het probleem dat wanneer ik een filmpje op youtube wil kijken of als ik een game wil spelen er strepen op het scherm komen en het scherm zwart wordt en vervolgens krijg ik rechtsonder in beeld de melding: 'Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld'. Ik heb mijn hardeschijf geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd maar dit helpt ook niet. De specificaties van mijn PC zijn als volgend:
windows vista home basic 32-bit
Intel core 2 quad q6600 @ 2.40 Ghz (stock)
4 gb ram ddr 2
nvidia geforce 9800 GT
bij voorbaat dank!

Hallo

er strepen op het scherm komen en het scherm zwart wordt en vervolgens krijg ik rechtsonder in beeld de melding:

Dit zijn symptomen van oververhitting.

De videokaart met zijn actieve koeling eens stofvrij maken.

Terwijl je toch bezig bent , dit eens doen met het volledige binnenwerk v/d p.c.

Peter

ik heb het ook gehad .
probeer dit eens
1.heb je de sofware geinstalleert
2.heb je de videokaart goed aangesloten

deze 2 heb ik opgevolgd en ik was de sofware vergeten de instaleeren.

maar soms loopt je videokaart overhit dan moet je 2 dagen je pc afsluiten
niet gebruiken en dan doet hij het weer normal :p

Ik heb coolermaster HAF 922 kast dus denk dat de koeling wel goed zit, ik denk niet dat dit oververhitting is, ik heb al eens een videokaart verbrand en dat waren andere symptomen dan dit.

Het zou mischien toch een overhittings probleem kunnen zijn, ik heb de strepen al eens gehad in mijn oude kast mischien dat de gpu daar schade heeft opgelopen. ik krijg nu gewoon een zwart beeld als ik op start, zie alleen even het schermpje van press f2 for bios met wat strepen erdoor en erna zwart..ik ben aan het overwegen om een nieuwe videokaarte te kopen, namelijk de ATI hd 5870, die zag ik voor een redelijke prijs op tweakers staan... ongeveer 170 euro. Ik wil vooral gamen met deze videokaart en ik vraag me dus af hoe deze kaart presteert tegenover mijn 9800gt.. of zijn er betere kaarten voor dat geld? ook vraag ik me af of mijn voeding dit trekt, ik heb namelijk een 450 watt voeding, is dit voldoende voor een hd 5870?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan