Beeldscherm super donker

Status
Niet open voor verdere reacties.

umitg

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Ik heb een beeldscherm liggen die superdonker weergeeft.
Je kunt het bijna niet zien.
Ik kwam er nu pas achter ,Ik dacht eerst dat hij helemaal defect was maar ik zie wel dat hij erg donker is en ik zie wel een klein beetje het beeld.
Je kunt het niet lezen.
Hoe zou ik deze beeld weer goed kunnen krijgen?

Ik heb een beeldscherm liggen die superdonker weergeeft.
Je kunt het bijna niet zien.
Ik kwam er nu pas achter ,Ik dacht eerst dat hij helemaal defect was maar ik zie wel dat hij erg donker is en ik zie wel een klein beetje het beeld.
Je kunt het niet lezen.
Hoe zou ik deze beeld weer goed kunnen krijgen?

Zitten er onder jouw beeldscherm geen (draai)knoppen waarmee je dat instelt? Of op het beeldscherm zelf?

Zitten er onder jouw beeldscherm geen (draai)knoppen waarmee je dat instelt? Of op het beeldscherm zelf?

die zitten er wel in het menu maar dat staat op maximaal geloof ik
ik kan dat niet percies zien.

heeft iemand nog een andwoord hierop want ik wil hem graag als 2e beeldscherm gebruiken.

Hij is dus heel donker en bij het opstarten van me pc krijg ik automatisch MSN en ik kan msn dan wel zien en mijn plaatje ook(wazig)
Maar nu wil ik deze beeld lichter maken.

Mvg umitg

Contorleer eens of alle kabels er goed inzitten en zo ja, probeer het eens met 'nieuwe/andere' kabels.

is het dan nog steeds donker?

hey..dat verhaal komt me bekend voor..

dit heb ik ook gehad..
ik had de bijgeleverde drivers geinstalleerd van mn videokaart, en toen was die helemaal donker.

als je nou eens de nieuwste drivers van je videokaart van internet haalt, dan kun je die gaan installeren... het werkt goed bij mij...

Is het een LCD scherm?
Dan zou het kunnen dat de inverter (het voorschakelapparaat van je backlight) kapot is.... waardoor het backlight (vanzelsprekend) niet werkt en het beeld dus erg donker is...
Om uit te sluiten dat het de driver van de videokaart is kun je het beeldscherm even aan eeen andere PC hangen........

Is het een LCD scherm?
Dan zou het kunnen dat de inverter (het voorschakelapparaat van je backlight) kapot is.... waardoor het backlight (vanzelsprekend) niet werkt en het beeld dus erg donker is...
Om uit te sluiten dat het de driver van de videokaart is kun je het beeldscherm even aan eeen andere PC hangen........

ff duidelijk.
Moet er iets gerepareerd worden of iets aan de instellingen?

Als het scherm op een andere PC ook zo aardedonker is kun je er van uit gaan dat het backlight, maar meestal de inverter, kapot is... dit is een onderdeel (klein printje), en dat moet vervangen worden.... Afhankelijk van het merk en type scherm varieren inverters in prijs van zo'n € 40 tot meer dan € 100.... Afhankelijk van de leeftijd van de monitor kun je je afvragen of een investering in een nieuwe monitor dan niet beter is.....

Als het scherm op een andere PC ook zo aardedonker is kun je er van uit gaan dat het backlight, maar meestal de inverter, kapot is... dit is een onderdeel (klein printje), en dat moet vervangen worden.... Afhankelijk van het merk en type scherm varieren inverters in prijs van zo'n € 40 tot meer dan € 100.... Afhankelijk van de leeftijd van de monitor kun je je afvragen of een investering in een nieuwe monitor dan niet beter is.....

Ik heb niet veel verstand van merk aflezen.
Ik heb een witte Acer/LCD ,Niet nieuw.(Boksen aan het beeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan