Beeldscherm te klein in mijn scherm en resolutieinstellingen zijn beperkt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

telyahiaoui

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2016
Wie kan mij hierbij helpen? Mijn laptop scherm geeft een te kleine beeldweergave aan. Ik heb al geprobeerd om mijn de schermresolutie te wijzigen maar dit wil helaas niet werken. Is namelijk beperkt tot 1024 x 768. Ook heb ik verschillende drivers geprobeerd te installeren maar ook dit wil niet werken tevergeefs. Programma's zoals Driver Genius e.d. hebben het probleem ook niet opgelost. Wie kan mij helpen om dit ***** probleem op te lossen????

Videokaart nvidia geforce go 7400

OPGELOST: zie link voor oplossing
http://ediblecode.com/blog/gadgets/nvidia-geforce-go-7400-with-windows-8-on-an-old-sony-vaio

IMG_2564.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Ben even zo vrij geweest om je vraag naar de laptopsectie te verplaatsen komt daar toch even beter tot zijn recht

Verder zou het helpen om even aan te geven welk type sony je hebt denk dat we dan wat beter kunnnen helpen

Laatst bewerkt:
Dit gebeurt niet 'zomaar'! Welke gebeurtenis, hardwarematig of softwarematig is er aan voorafgegaan?
Drivers van de videokaart zijn geïnstalleerd en update?

Ik heb de laptop geformateerd en opnieuw geinstalleerd. En toen gebeurde er dit.
Laptop had hiervoor windows xp.

Ik heb de laptop geformateerd en opnieuw geinstalleerd. En toen gebeurde er dit.
Laptop had hiervoor windows xp.

Waarom vertel je dat dan niet gelijk in je eerste bericht? !!!!!!!!!!!!!!!

Simpele oorzaak : de chipsetdrivers en / of de videokaartdrivers zijn niet geïnstalleerd of update.

Laatst bewerkt:
Je moet ook eerst de initiële drivers installeren voordat je evt. die update kan doen.

ik heb ook zo vaak geprobeerd om de driver voor GeForce go 7400 voor windows 7 64 bits apart te installeren maar zelfs ook dat werkt niet.
Ik krijg tekens weer een melding met dat het Nvidia-installatieprogramma geen stuurprogramma's kon vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware.

ik heb ook zo vaak geprobeerd om de driver voor GeForce go 7400 voor windows 7 64 bits apart te installeren maar zelfs ook dat werkt niet.
Ik krijg tekens weer een melding met dat het Nvidia-installatieprogramma geen stuurprogramma's kon vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware.

Ik zeg ook niet dat je de drivers voor je videokaart moet hebben maar de initiële chipset drivers waar ik naar verwees in #6.

Edit:
En Lange Pier hierboven ook.

Laatst bewerkt:
Ik heb van die link al datgene gedownload wat ik kon downloaden en geïnstalleerd en dat is die "vaio update" maar hij zegt telkens dat er geen updates zijn voor mijn systeem. ik weet gewoon niet wat jullie bedoelen. Wat jullie mij vroegen om te doen heb ik gedaan als het goed is.

Andere benadering :

ga naar configuratiescherm, apparaatbeheer en maak een screen dumpje van hetgeen zichtbaar wordt als de beeldschermadapgters open geklikt zijn.

videokaart achterhalen.png

Met speccy ben ik gaan kijken welke videokaart ik heb. misschien dat het toch geen nvidia zou zijn. Maar het blijkt toch Nvidia te zijn maar meer is er niet te zien.

Daarmee heb je je probleem ook zichtbaar gemaakt. De Nvida drivers voor 7XXX zijn niet geïnstalleerd. Ga naar de site van Nvidia en kies / download het juiste stuurprogramma.

dat heb ik vele malen gedaan. Maar tijdens installatie krijg ik een foutmelding

foutmelding nvidia.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan