Beeldscherm TFT technische vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

nestor2

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Hallo allen,
Wanneer ik mijn grafisch Dos program opstart staat het beeld niet gecentreerd op mijn scherm m.a.w. het staat tehoog zodat ik bepaalde delen op mijn scherm niet kan zien.
Bij het verwerken van normale Windows programmas heb ik een perfect beeld en komt dat probleem niet voor.
Op mijn monitor(Samsung sync Master 960 BG TFT) staan geen regelknoppen om mijn beeld tewijzigen zoals ik vroeger gedaan heb met mijn oude monitor.
Kan dit euvel op de een of andere manier opgelost worden ??
Bedankt bij voorbaat
nestor2

Draait het nog onder "echte" MS-dos, of onder de MS-dos van Windows?

- Is dat programma niet in een DOS-venster onder windows te draaien?
- eventueel een DOS virtual machine met MS virtuele PC.

Ik weet wel dat beeldscherminstellingen onder de DOS met de externe opdracht "mode" gewijzigd konden worden, hoewel ik niet weet of dat ook voor het grafische gedeelte opgaat.

Staat er bij het bedieningspaneel geen knop "auto adjustment" bij?

Beste helpers
Dit grafisch Dos-programma die ik gebruik is geinstalleerd onder Win xp en dit loopt met het probleem zoals ik heb vermeld.Op een tweede Pc waar win 98 opstaat heb ik nog een verouderd scherm en daar heb ik geen probleem omdat ik met die regel knoppen alles kan regelen.Om op u vraag te antwoorden : ja dat is een zuiver Dos program,want telkens als ik een andere tekening wil opladen moet ik dit doen volgens de regels van Dos.
Op mijn nieuw TFT-scherm is er geen enkele regelknop aanwezig.
Bedankt voor de reaktie
Nestor2

Hoe start je dat programma op? Met een snelkoppeling in de compatibiliteitsmodus?

Want als het onder windows XP draait, is het dus geen MS-DOS programma, waarmee ik bedoel dat het opgestart wordt, zonder dat er enige XP driver aanwezig is, zonder dat er iets van XP is opgestart.

In compatibiliteitsmodus kan je ook de kleurinstellingen aanpassen en zou het ook mogelijk moeten zijn het programma te forceren in een venster te draaien.

nestor2;1913067 Op mijn nieuw TFT-scherm is er geen enkele regelknop aanwezig. [/QUOTE zei:
Hoe regel je dan contrast en brightness

Volgens de handleiding zou je eenmaal kort op de aan/uit knop moeten drukken voor 'autoadjust', heb je dat al gedaan???

In de software die ik heb geinstalleerd voor mijn videokaart (Nvidia Geforce 6600Gt)staan allerlei regelingen maar daar ben ik nog nooit aangeweest.Van zodra ik die installatie heb gedaan was mijn beeld goed,alleen weet ik nu pas dat het in het Dos-program niet goed is.
Als ik daar iets in verander kan het misschien gebeuren dat het beeld ook veranderd als ik gewoon in Windows werk en dat zou wel jammer zijn.
Nogmaals dank voor de hulp
nestor2

Adjust knop noch andere knoppen staan niet op mijn monitor

Adjust knop noch andere knoppen staan niet op mijn monitor

Heb je nu wel gelezen wat ik schreef, ik heb het niet over een knop 'adjust' gehad.
Misschien handig als je handleiding van de monitor er eens bij pakt en goed doorleest.

G E L U K T
Hallo HELPMIJ.NL - TEAM
Velen dank voor uw inzet en beroeps kennis.
Jullie administrator met als nickname "MAESTRO" heeft zeker zijn naam niet gestolen
Proficiat aan allen

Groeten

Nestor 2

PS: het was inderdaad aan de Adjustment - regeling te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan