Beeldscherm toshiba satellite 4030CDS slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snarf66

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2005
Hi ik heb hier van iemand die ik ken een laptop thuis een echt oud beestje.
Nou is het probleem dat de beeldscherm zodanig slecht is dat je er niet fatsoenlijk op kan werken.
beeld is aardig donker.
Ik kan nergens een gebruikershandleiding voor deze laptop vinden en ik kom er niet uit hoe het beeld helderder of donkerder te maken.
Het is van iemand die weinig geld heeft en ook nog eens zeer ziek is.
Dus ik zou dit oude beestje toch graag nog voor hem in orde zien te maken.
Ziet er iemand kans in om mij te helpen.

Frans.

Handleiding: hier. Die moet je volledig uitpakken en dan installeren, en je kunt de handleiding dan bekijken via Start -> (Alle) Programma's -> Toshiba -> User's manual

Deze handleiding bleek (uiteindelijk) ook nog gedeïnstalleerd te kunnen worden:
Roep uninst.exe die je vanuit het .zip bestand hebt uitgepakt aan met als parameter -f met daaraan vast het uninstall-script.
In mijn geval:
"C:\Documents and Settings\tijs\Bureaublad\Toshiba\uninst.exe" -f"C:\Program Files\DOC\deisl1.isu"
De aanroep van uninst.exe zal bij jou wel anders zijn, het tweede deel wél gelijk aan hierboven.
Na afloop van de deïnstallatie moet je nog de map C:\Program Files\DOC verwijderen

Ik geef je ook de specificaties, omdat ik die toevallig tegen kwam:
Processor
Intel Celeron
300MHz clock speed
32KB write back level 1 cache
128KB Level 2 cache Memory (std/max RAM) 64MB SDRAM standard (expandable to 192MB) LIM EMS/XMS supported Dimensions
309mm x 259mm x 42 mm Weight
3.18kg CD-ROM
Fixed internal twenty-four speed (max) 5.25" EIDE
(130ms ave. random access time) DVD-ROM Hard Disk

4.02GB unformatted
Diskette Drive

Fixed internal 3.5" 1.44MB Graphics
Trident Cyber 9525DVD
VGA/SVGA compatible
2.5MB VRAM
PCI local bus support
BiTBlock graphics accelerator Display
13.0" diagonal display size
800x600 pixel resolution
Colour DSTN screen
Up to 16.7 million colour . Simultaneous internal/external display mode. Video Modes
640x480 256 colours int/ext/sim @ 85Hz Non-Interlaced external user selectable, 60Hz simultaneous mode
640x480 65,536 colours int/ext/sim @ 85Hz Non-Interlaced external user selectable, 60Hz simultaneous mode
640x480 16.7 million colours int/ext/sim @ 85Hz Non-Interlaced external user selectable, 60Hz simultaneous mode

800x600 256 colours int/ext/sim @ 85Hz Non-Interlaced external user selectable, 60Hz simultaneous mode
800x600 65,536 colours int/ext/sim @ 85Hz Non-Interlaced external user selectable, 60Hz simultaneous mode
800x600 16.7 million colours int/ext/sim @ 85Hz Non-Interlaced external user selectable, 60Hz simultaneous mode

1024x768 256 colours ext/sim @ 85Hz Non-Interlaced external user selectable, 60Hz simultaneous mode
1024x768 65,536 colours ext/sim @ 60Hz Non-Interlaced external user selectable, 60Hz simultaneous mode

1280x1024 256 colours ext/sim @ 60Hz Interlaced external user selectable, 60Hz simultaneous mode

N.B. Where a resolution is shown as possible with simultaneous mode but not internal mode, this will involve the use of a virtual desktop display' to achieve the desired resolution on the LCD

Keyboard
Ergonomically designed
86 full size keys with integrated mousepoint
12 function keys, 8 hot keys and 2 W95/W98 keys
embedded numeric keypad
Dedicated cursor control keys
Euro key support
Interfaces/Expansion Slots
1 x ECP parallel port
1 x serial port (1655UART equivalent)
1 x SVGA monitor port
1x PS/2 keyboard/mouse point
1x Irda port
1x USB port
1x RJ11 (DAA interface)
2x 32bit CardBus PC Card slots.
1x docking port to CardStation III (spacer required)
1x memory slot Power Supply
Autosensing AC adaptor
100/240v for world wide usage Battery
Rechargeable removable Li-ion Battery
Up to 2.5 hours battery life
2.5 - 10 hours recharge time Software Included
Windows 95 / Windows 98 Dual install
Modem, display and sound drivers Hardware Included
Integrated V90 Data + Fax modem
Plug and play BIOS Other Special Features
2 level password security
Auto resume mode
Toshiba Max time power management
Kensington Cable lock
APM/ACPI support
DMI / WfM compliant Options
32MB, 64MB, 128MB memory upgrade modules
CardStation III (requires spacer)
Spare AC Adapter
Spare LiIon Battery
Battery Charger
PC Card options Remarks

Dit systeem zal (oorspronkelijk) met W95OSR2.1 en/of W98 als besturingssysteem zijn geleverd.

Het was een flink karwei om deze informatie boven water te krijgen, dus hopelijk heb je er wat aan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk ook even of er op je toetsenbord nergens een contrasticoontje staat, dus je kan het beeld meestal lichter maken door de volgende combinatie: fn toes--->contrasticoontje

Succes!

@Jeffcoboy: Zo'n toetscombinatie is er niet op deze laptop, helaas.

@topic-starter: Ik heb overigens in de handleiding gevonden waar die instellingen zijn aan te passen (gevonden via zoeken op "Brightness" in de handleiding):

W95: Start -> Configuratiescherm -> Dubbelklik het Power icoon (zal wel iets van Energiebeheer heten in het NL) -> tabblad Toshiba Power Extension -> klik op Settings ("Instellingen" wrsch. in NL) -> verander de LCD Brightness (in NL: "LCD helderheid"?)

W98: Start -> Configuratiescherm -> Dubbelklik het Power icoon (zal wel iets van Energiebeheer heten in het NL) -> tabblad Toshiba Power Extension -> klik op Settings ("Instellingen" wrsch. in NL) -> verander LCD Brightness (in NL: "LCD helderheid"?) naar "Super Bright, Bright or Semi Bright" ("Super helder, normaal helder of half helder" in het NL?)

Dit allemaal voor de zieke meneer met weinig geld.

Succes,

Tijs.

Handleiding: hier. Die moet je volledig uitpakken en dan installeren, en je kunt de handleiding dan bekijken via Start -> (Alle) Programma's -> Toshiba -> User's manual

Deze handleiding bleek (uiteindelijk) ook nog gedeïnstalleerd te kunnen worden:
Roep uninst.exe die je vanuit het .zip bestand hebt uitgepakt aan met als parameter -f met daaraan vast het uninstall-script.
In mijn geval:
"C:\Documents and Settings\tijs\Bureaublad\Toshiba\uninst.exe" -f"C:\Program Files\DOC\deisl1.isu"
De aanroep van uninst.exe zal bij jou wel anders zijn, het tweede deel wél gelijk aan hierboven.
Na afloop van de deïnstallatie moet je nog de map C:\Program Files\DOC verwijderen

Ik geef je ook de specificaties, omdat ik die toevallig tegen kwam:

Dit systeem zal (oorspronkelijk) met W95OSR2.1 en/of W98 als besturingssysteem zijn geleverd.

Het was een flink karwei om deze informatie boven water te krijgen, dus hopelijk heb je er wat aan.

Tijs.
Allemaal bedankt voor de tips en informatie.
Zeker de specificaties heb ik een boel aan.
En de handleiding.
Ik ben er ondertussen achter wat het probleem met het beeldscherm was.
Jullie zullen nu wel gaan lachen want het was zo simpel dat ik er nooit aan gedacht heb.
Bij deze oude laptop zit er aan de zijkant van de monitor een scrolwieltje om het beeld helderder of donkerder te maken.

En ja het werkt,dus dat was alles.

Frans.

Fijn dat het probleem opgelost is, en graag gedaan m.b.t. handleiding + specs. :thumb:

Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan