beeldscherm trilt

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrorange83

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2006
Hallo allemaal,

Mijn naam is Wessel en ik ben nieuw hier. Zo goed als ik het forum kan bekijken, ziet het er erg goed uit!!:D

Ik heb een probleem met mijn beeldscherm. Vanmiddag is bij thuis de stroom onverwachts uit gevallen, terwijl mijn beeldscherm aan stond (en compu). Sinds ik hem weer heb opgestart, trilt het beeldscherm (heel vervelend:confused: ). Het trilt voor ongeveer 30 seconden en stopt het 1 seconde en dan gaat het weer verder. Dit trillen gebeurt alleen met windows (xp), want als ik hem opstart is er niks aan de hand. Ook als ik een spelletje speel, trilt het scherm niet.

Ik heb de computer natuurlijk al een paar keer opnieuw opgestart. Ook de kabels gecontroleerd.

Wat kan ik doen? De drivers voor de videokaart opnieuw instaleren? Het spelletje doet het wel normaal.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

ik denk dat je een crt hebt?
Heb je er een 'degauss' knop op zitten?

Of probeer hem op een manier te demagnetiseren als dat kan.
Zet ook eventuele verstoorders is aan de kant (boxen, versterkers)

:thumb:

Rimsic zei:
ik denk dat je een crt hebt?
Heb je er een 'degauss' knop op zitten?

Of probeer hem op een manier te demagnetiseren als dat kan.
Zet ook eventuele verstoorders is aan de kant (boxen, versterkers)

:thumb:

Je vergeet daarbij een halogeenlamp, op 12v met een travo in de voet, staat deze er vlakbij, heb je ook een leuk effect.

Of de vervessingsfrequentie staat te laag ingesteld, bij 60hz geen trilling, bij 80 wel en bij 90 of hoger weer niet, misschien.

Jongens, bedanktt!!! Hij doet het weer. Het lag inderdaad aan de hertz. Bij 72 trilde het beeld, bij 85 geen beeld en bij 75 is het perfect. :D

Hartelijk bedankt!

Wessel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan