beeldscherm uitbreiden naar 2e monitor lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joannika

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Sinds ik een nieuwe computer heb lukt het mij niet meer om mijn beeldscherm uit te breiden naar een 2e monitor. Als ik het probeer via het configuratiescherm zie ik bij identificeer 2x '1' op het scherm staan. Ze geven beiden hetzelfde bureaublad terwijl ik wil dat het beeld doorloopt.
er staat ook: algemeen niet PnP beeldscherm
ik geloof dat dit mijn grafische kaart is: op ATI Radeon HD 4300/4500 Series
:confused:
Groet
Hanneke

Zoek eens in het configuratiescherm naar ATi catalyst (of iets dergelijks) en probeer het daar even in te stellen.
Kan best dat daar ingesteld staat de videokaart het beeld moet klonen in plaats van DualView te gebruiken.

Succes er mee ;)

Dank je, zover was ik nog niet gekomen. In het configuratiescherm kom ik dan ook het probleem tegen. Ik heb 2 flatscreens, maar ik kan er maar 1 aanvinken. Als ik bij 'maindisplay' 'digital flat panel' aanvink, dan wordt deze optie voor de 2e display grijs zodat ik hem niet kan aanklikken. Ik kan dan alleen nog voor een 'analoge monitor' kiezen.
Ik heb het stuurprogramma opnieuw laten opzoeken maar dat heeft niet geholpen.
Ligt het aan de ATI? Aan de beeldschermstekker? Het is een stekker in de computer die spitst?

Weet iemand of ik het in de grafische kaart moet zoeken, of dat ik het aan de stekkers enzo ligt?

misschien is een aansluiting dvi en de andere vga
ik denk dat je het bij de grafische kaart moet instellen bij mij moet het via ati catalyst control center (ati radeon hd 4870x2)

Hallo Dennis, ik heb daar nog eens gekeken maar daar kan ik dat niet instellen. Ik heb een bijlage met het scherm waar je het volgens mij moet kunnen instellen. En daar zie je dat het 2e lcd scherm niet aanklikbaar is. Wel een analoge monitor.
Toch iets met de stekkers? Of zit er nog meer in het ATI panel dat ik over het hoofd zie?

Bijlagen

• screendump ATI.jpg
    screendump ATI.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 527
Dan zie je bij 'identificeren' alleen het lcd scherm. Hij vindt het 2e scherm dan niet.

Het lukt me nog steeds niet om de 2 schermen naast elkaar te gebruiken.

video kaart opdaten, even op google de drivers van je videokaart opzoeken en die installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan