beeldscherm uitbreiden naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoTD

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Momenteel heb ik een monitor (24") aangesloten op mijn PC, en nu wil ik dit beeldscherm uitbreiden op mijn (LG) TV, dmv een verloopstukje (DVI-VGA adapter), alleen nu lukt dit niet..

Op de TV zit een VGA aansluiting, en daar is hij op aangesloten.

Als ik bij Configuratiescherm druk op "Detecteren", om een nieuw beeldscherm te zoeken, dan vindt hij niks.. ook maakt hij niet automatisch verbinding, ik heb al allerlei dingen geprobeerd.

Ik heb ook alle standen op de tv al geprobeerd! (AV1, AV2, S-Video,) Maar het werkt niet!

Hoe zou ik dit moeten doen?

Alvast bedankt!

Mijn excuses als het al eens gevraagd en beantwoord is, maar ik kan nergens een topic vinden waar een oplossing staat.

Is die DVI uitgang een "a" , "d", of "i" ? DVI-d geeft alleen digitaal signaal... daar kan de monitor niets mee.
a = analoog
d = digitaal
i = beide
(verschil zit in de (aangesloten) pootjes van de stekker)

Waar kun je dat bekijken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Een kameraad van mij heeft precies hetzelfde adaptertje,
en die heeft een video/grafische-kaart van niks, en daar werkt hij wel.

Maar... hij heeft het wel aangesloten op een andere monitor, en niet op een tv.

start je de computer ook op met het beeldscherm aangesloten ?
welke windows gebruik je en met welke videokaart ?
ik zelf heb zelf dvi naar hdmi ... en dat werkt prima (maar waarschijnlijk heb je alleen een vga aansluiting ... ?)
heb je niet nog andere kanalen op je tv,
bij mijn samsung tv vind ik het onder een pc-video kanaal als ik hem aansluit via vga
krijg je wel beeld als je bijvoorbeeld : je tv als eerste beeldscherm aansluit van vga naar vga ?

ik neem aan dat je wel de aansluitingen van de grafische kaart pakt
en niet 1 op de grafische videokaart aansluit en de ander op de onboard videokaart aansluit

want in dat geval zal het niet werken

Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd, aansluiten terwijl de PC al aan is, en aansluiten terwijl de PC uit is, en geen van beiden werkten.

Ik gebruik Windows 7.

Op mijn videokaart heb ik een VGA en DVI aansluiting, de VGA gaat naar mijn monitor, en in de DVI heb ik een DVI naar VGA adapter, waar een VGA kabel aan zit, die is aangesloten op de TV. Ik zie nergens op mijn tv een mogelijkheid om te switchen tussen tv en pc o.i.d. alleen AV enz.

maakt het verschil of je het aansluit wanneer de pc aan of uit is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan