beeldscherm uitgevallen, pc nu niet meer op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarmenV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2010
Het viel me op dat er al soortegelijke vragen waarom gesteld, maar toch herkende ik nergens echt mijn probleem.
Ik startte mijn pc op en alles verliep normaal. Hij was volledig op gestart en opende google chrome om mijn mails te checken. Plots viel mijn beeld uit. Ik dacht dat hij in slaapstand was gevallen, al zou ik niet weten hoe dat kon, ik had nergens op gedrukt.
Ik heb de pc proberen " wakker maken", maar kreeg geen reactie. Dan heb ik hem eerst gereset, maar nog steeds geen beeld. Hierna heb ik de startknop 10 sec ingedrukt, zodat hij uitviel. Ik heb alle kabels nagekeken, eens uitgetrokken en terug ingestoken. Maar als ik nu de PC opstart begint hij ontzettend hard te piepen. Nog steeds geen beeld en het is niet 1 keer lang en 2 keer kort, maar elke keer opnieuw lang en ondraaglijk luid. Heb ook al geprobeert de stroom af te zetten en weer aan. Maar hij blijft piepen als ik hem opstart en geeft geen beeld meer.
Mijn pc is ongeveer 5 jaar oud. Gisteren avond heb ik ook de stroom afgezet, maar zoals ik zei, deze morgen startte hij zonder problemen op totdat hij zonder waarschuwing uitviel.
Kan mijn voeding zo plots kapot gaan? of ligt het aan iets anders?

Ja, het kan aan iets anders liggen : Je videokaart.
Als het mogelijk is, een andere videokaart in je pc steken en dan kijken of er verandering is. ;)

Of even de onboard kaart gebruiken (Als deze nog niet in gebruik is)

Hallo

P.c. 5 jaar oud met deze symptomen ---> stofvrij maken.

Controleer meteen ook de soepele werking van alle ventilatoren.

Videokaart , c.p.u. , etc ....

Peter

Laatst bewerkt:
De pc heeft een weekje uitgestaan en nu werkt hij weer perfect....
Vreemde zaak, maar ik zal em zoals je aanraad eens stofvrij maken.

bedankt voor jullie hulp. Ik hoop dat hij nu blijft werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan