Beeldscherm vaak zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

chielviper

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2014
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn videokaart of de driver van de videokaart.

Dit is vanmiddag mij overkomen:
Wanneer ik de pc opstart dan krijg ik beeld en dan start de pc op, maar na ong. 1-2 minuten valt het scherm weg en zegt die no signal en gaat die op zwart.Ik heb een vriend gevraagd en die zei of videokaart kapot of drivers niet goed.

Ik vraag me af of het goed idee is om de drivers ervan te gooien en daarna nieuwe te installeren?
Ook heb ik daarmee een probleempje want vaak heb ik niet genoeg tijd om dat te doen want dan gaat het scherm al na zwart toe en kan ik niks meer, zelfs de pc normaal afsluiten. Ik moet dan het stroom ervan afhalen.

Verder valt me op, dat hoelanger ik de pc uit laat staan, hoe langer ik geen zwart scherm krijg.
Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden en wat ik moet doen. Bij voorbaat dank.

(videokaart is zo'n 2,5 jaar oud) GTX 550-TI

Gr. Chiel

Laatst bewerkt:
Verder valt me op, dat hoelanger ik de pc uit laat staan, hoe langer ik geen zwart scherm krijg.
Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden en wat ik moet doen. Bij voorbaat dank.

Dit lijkt op een temperatuurprobleempje. Zit er een ven op je GPU, en draait deze?

Alle fans draaien zoals ze normaal doen. Fan van voeding draait goed, fan van processor draait goed en fan van videokaart draait goed. Verder niet echt het gevoel dat er warme lucht vanaf komt.

Dan moet je eens proberen om het beeldscherm ergens anders op aan te sluiten, net als je computer. Zo kun je uitsluiten dat het bijvoorbeeld je videokaart is. Als je beeldscherm weer uitvalt als je deze ook aan een andere computer hangt ligt het aan je beeldscherm en is die kapot.

Ik heb al geprobeerd ander beeldscherm aan te sluiten, hierbij het zelfde effect, geen signaal of maar tijdelijk. Ook geprobeerd beeldscherm op andere pc aan te sluiten, daar kreeg ik normaal beeld.

Dan ligt het toch aan je eigen computer, mogelijk is je videokaart defect. Deze zou je dan eens moeten vervangen door een andere en kijken wat die doet.

tja da is dus ook een probleempje, ik weet niet hoe ik die eruit krijg, al geprobeerd op commando van een vriend maar niet gelukt. Is het een idee om de drivers te verwijderen?

Ik zou graag eerst willen weten of het handig is om eerst te proberen de drivers te verwijderen, want ik heb eerder het gevoel dat ik dingen ga slopen (al is eerder gebeurd). Verder maakt het niet uit wat voor andere videokaart je er in stopt? Want heb een256 mb videokaart liggen xD (FX5500-DV256)

Laatst bewerkt:
Heb je op je moederbord ook een aansluiting voor je beeldscherm? Zo ja.. sluit je scherm daar is op aan en kijk of het dan ook gebeurd.

Gisteravond probeerd, toen geen resultaat, gewoon zwart scherm. Ik zal zometeen nog een keer proberen.

Hij zit nu al 5 minuten in opstartherstel, MET beeld...zeer vaag dit.

EDIT: opstartherstel kon niet achterhalen wat er was... nu systeemherstel aan het doen. En toen ging die op zwart... =(

Laatst bewerkt:
VGA kabel op moederbord aangesloten, nu krijg ik iets ander resultaat. Nu krijg ik helemaal, geen seconde, beeld. blijft op zwart.

Hen videokaart eruit kunne krijgen, maar ik zie nu da die andere kaart erniet op past... dus kan nie echt kijken met een vervangende kaart

Ook pc proberen te laten runnen zonder videokaart (vga kabel op moederbord). De heletijd geen beeld. Dit is anders dan met videokaart, dan krijg ik ong 1-2 minuten wel beeld en gaat dan naar zwart.

Andere videokaart kunnen bemachtigen, erop gezet en zelfde geval als vorige videokaart, wordt zwart na 1-2 minuten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan