Beeldscherm valt af en toe uit; pc blijft aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Sinds een klein half jaartje valt mijn beelscherm af en toe uit. Enige oplossing is het uitzetten van de pc. Dit krijg ik overigens niet gedaan met window toets pijltje rechts en enter.

Op het beeldscherm van Dell zie ik nog wel een lampje branden. Hij is dan echter niet meer groen, maar oranje. De andere knoppen lijken het wel te doen, althans ik zie een picture voor aansluiting enzo Autodetect. De balk voor de kleuren en contrast komt niet tevoorschijn.

Ik heb een IC man hier gehad en die kon zo gauw niets vinden. In principe is alles ge-update.


Grafische weergave
--------------------------------------------------------------------------------

Type beeldschermadapter ATI Radeon HD 2600 XT
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1022 MB
Toegewezen grafisch geheugen 256 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 766 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.961.0.0
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1680x1050
DirectX-versie DirectX 10
 
Blijkbaar krijgt je beeldscherm dan geen signaal meer vanaf je videokaart en gaat dan in spaarstand.
Heb je de andere DVI aansluiting op je kaart al eens geprobeerd?
Als het goed is moet die kaart er namelijk 2 hebben.
 
Hmm daar zou ik eens naar kunnen kijken.
 
Het feit dat je scherm na het rebooten van je PC wel weer werkt wil in ieder geval zeggen dat je scherm zelf nog goed is :)
 
Ja dat is inderdaad een gegeven. Op e.o.a. manier lijkt ie soms te blokkeren. In het verleden na het aanzetten van bijvoorbeeld een webcam, maar nu ook al zomaar als ik op een website aan het kijken ben.
 
Misschien werkt het om je videokaart even uit te blazen met perslucht of met de stofzuiger en opnieuw in de pc te zetten.
 
ja dat laatste is volgens mij niet het geval weet alleen niet precies hoe die kaart eruit ziet.
 
dit is dus de kaart waar je je monitor op aansluit.
 
Dat begrijp ik maar welke kaart is dat in mijn kast? (desktop)
 
5243_large_sapphire2600.jpg


Kan een beetje variëren qua kleur en opdruk, maar achterkant moet herkenbaar zijn.
 
je had ook kunnen zien aan welke kaart je de monitor aansluit, je ziet toch aan welke kaart je deze hangt?
 
Misschien gek maar ik heb de stekker (witte plug) uit mijn pc gehaald en deze eentje verder gezet. Was dit nu de bedoeling of moet de kaart in een andere gleuf? In ieder geval heb ik zo ook nog beeld.
 
Zoals je het nu gedaan hebt was inderdaad mijn bedoeling.
Dat andere kan nog een tweede stap zijn als dit het probleem niet oplost.
 
Wacht ik dit eerst even af. Alvast bedankt!
 
als er geen andere gleuf is gewoon weer terugstoppen uit de zelfde gleuf.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan ook nog. Eerlijk gezegd geloof ik niet dat deze kast nog een gleuf heeft. Bedankt voor de tip.
 
Voorlopig nog geen last gehad na een ander plug. Afkloppen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan