beeldscherm valt regelmatig uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter trix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trix

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
sinds een aantal weken valt mijn beeldscherm ineens uit. Dit kan varieren tussen even aan en uit maar ook voor wat langere tijd. Ik moet dan veel op mijn muis klikken of wat aan de kabels wiebelen en uiteindelijk komt het dan wel weer maar het probleem is erg hinderlijk en lijkt ook steeds erger te worden. Bij de DVD van Harry Potter bijvoorbeeld is 6x het beeld weggevallen. Ik heb zelf niet het idee dat het aan de kabels ligt, die kunnen er onderhand niet strakker in.
Maar wat dan wel?

Hallo

Krijgt die monitor permanent zijn spanning , of valt deze ook weg???

Kwestie om te kunnen beeordelen of het de hardware is "monitor" zelf , of ergens een softw. probleem ???

Een veel voorkomende hardware fout , met dezelfde symptomen , is een of meerdere gescheurde soldeerverbindingen , binnenin de monitor.

Meestal componenten die vermogen moeten leveren , zoals de lijntransfo en vermogen transistoren/fet's.

Merk/typenr. en ouderdom monitor zouden de zaak wel iets verduidelijken hoor...

Indien het enkel met 1 bepald prg is , dat je probs. ondervindt , dan is het uiteraard niet de hardware , maar een softw. probleem.

Peter

hoi Peter, alvast bedankt voor het reageren!
Het lijkt mij een hardware probleem ik heb het als ik aan het internetten ben, maar ook bij DVD bekijken en post lezen, eigenlijk altijd. Vaak is het ook al als je tegen de computertafel stoot, net of hij even geen contact maakt.
Wat die spanning betreft, als deze weg zou vallen zou ik de computer opnieuw moeten opstarten, is het niet?
Het gaat over een HP pavilion mx70, net een jaar oud
groet trix

nog een aanvulling.......sinds net heb ik ook ineens een smaller beeld, ongeveer 3/4e van het beeldscherm, heb ik nog niet eerder gehad :-(
trix

Hallo

Mits deze p.c. nog zeer recent is , zou ik eens die monitor uittesten op een andere p.c.

Kwestie van 200% zeker te zijn .

Indien nog steeds dezelfde "ziektesymptomen " , dan zou ik niet nalaten om "garantie in te roepen op deze monitor.

Deze is meestal 3 jaar .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan