Beeldscherm valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

david171096

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Hallo,

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe PC waarbij het beeldscherm
soms (1x per halfuur ongeveer) een paar seconden zwart wordt en daarna
weer aangaat. Het ligt er niet aan dat de videokaart oververhit raakt, want in idle
bij 30 graden gebeurt het ook alleen iets minder vaak dan bij hogere temperaturen.
Ik heb al verschillende drivers geprobeerd maar dat helpt ook niet.

dit zijn de specs:
AMD A8-3870K met ingebouwde Radeon HD 6550D
Gigabyte A55M-DS2
coolermaster hyper TX3 evo
Corsair 8GB DDR3-1333
MS-Tech 750W
LG Flatron E2211 1920x1080
Cooler Master Elite 431
OS: nu Windows 8 release preview, maar het probleem was er ook al met Windows 7 Ultimate

Onder load komt de temperatuur van de GPU en CPU niet ver boven de 60 graden uit.
Met de kast open en een gewone ventilator erop gericht heb er totaal geen last van
zelfs niet onder load terwijl de temperatuur dan nog steeds 60 graden haalt.
Het RAM-geheugen wordt wel wat warmer soms. misschien dat het daar aan ligt, maar lijkt me van niet.

Als ik gewoon in het bios bezig ben valt het beeldscherm ook soms weg wat ik best raar
vind omdat het OS dan nog niet geladen is en er dan nog niks echt aan het opwarmen is.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen om het op te laten houden?

alvast bedankt

Ik kijk op die link van de MS-Tech 750 W voeding, en ik zie (naast jouw beoordeling) alleen een heel negatieve.
Ik raad je aan om eens te gaan testen met een A-merk voeding, liefst ook 750 Watt.
[Desnoods leen je er eentje van iemand die je goed kent of je vraagt aan de pc-winkel of je een nieuwe mag testen om te zien of dat helpt.]

Tijs.

Heel erg bedankt voor de snelle reactie Tijs. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Ik ken niet iemand die me zo even een voeding kan lenen dus ga ik maar een keertje bij de PC winkel langs deze week.

Ik heb nu 2 extra harde schijven, 2 extra ventilators, DVD-speler en SD-lezer
van de voeding afgehaald en nu lijkt het probleem opgelost te zijn.
Toch maar een keer een betere voeding halen dan maar...

Fijn dat (met enige meeval) de reden boven water is gekomen.

Graag nog je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan