Beeldscherm valt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flippo

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Ik heb een probleem met mijn packard bell computer. Sinds kort wordt mijn beeldscherm de heletijd zwart en als ik het beeldscherm dan een keer uit en aan zet doet hij het weer voor ~5 seconde. Ik snap niet wat het probleem is, want hij heeft het altijd gewoon goed gedaan.

B.V.D.

Probeer je beeldscherm eens op een ander systeem.

okee zal ik doen, maar wij hebben verder alleen maar Dell pc's daar gaat geen packard bell beeldscherm op, ofwel?

Jawel,
de vga standaard (aansluiting) is het zelfde. (blauw)

Ja dat wist ik maar ik dacht dat je op Dell niks anders kon draaien dan Dell zelf. Ik heb namelijk alwel een Dell beeldscherm op mijn computer aangesloten en toen kreeg ik een melding dat hij het niet deed. Wat er precies in de melding stond weet ik alleen niet meer. Maar ik ga nu even mijn beeldscherm uit proberen. Thx

Edit: ik heb het uitgeprobeert en op die computer gebeurt precies hetzelfde dus het probleem zit in het beeldscherm. Dat wordt dus een nieuw beeldscherm aanschaffen?

Laatst bewerkt:
Ja dat wist ik maar ik dacht dat je op Dell niks anders kon draaien dan Dell zelf. Ik heb namelijk alwel een Dell beeldscherm op mijn computer aangesloten en toen kreeg ik een melding dat hij het niet deed. Wat er precies in de melding stond weet ik alleen niet meer. Maar ik ga nu even mijn beeldscherm uit proberen. Thx

Edit: ik heb het uitgeprobeert en op die computer gebeurt precies hetzelfde dus het probleem zit in het beeldscherm. Dat wordt dus een nieuw beeldscherm aanschaffen?

Precies hetzelfde probleem als jou gehad..
In je monitor zit er een zogenaamde backlight. Deze valt bij jou steeds uit (het is beschadigd).

Pak wanneer je monitor weer uitvalt een sterke zaklantaarn, en schijn die op je monitor. Als je heel goed kijkt, zie je als het goed is je vensters. Als dit het geval is, is je backlight defect.

Als de monitor niet oud is, moet die inprincipe gewoon te vervangen zijn door je fabrikant, aangezien dit eigenlijk niet mag gebeuren.

Wat je kan proberen, is de resolutie wat lager zetten trouwens <-.

Het is dus duidelijk een probleem wat bij je monitor te zoeken is.
Waarschijnlijk is je inverter kapot.
Als je exacte gegevens van je monitor geeft, kunnen we verder.

Als je niet van priegelwerk houdt, verder geen moeite voor doen.
Maar niet geschoten is altijd mis.

Het is inderdaad mn backlight. Ik heb een Packard Bell Maestro 191W

De goedkoopste inverter die ik kan vinden, kost 55 Britse ponden plus verzendkosten.
Dat lijkt me erg veel, kun je beter overwegen een (evt.) tweedehands te kopen.

Ik heb nogal eens een inverter vervangen, dus heb wel enige ervaringen en leveranciers betreffende inverters.

Hou oud is je monitor, misschien garantie. Bedenk dat de wettelijke Europese garantie 2 jaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan