beeldscherm valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth7

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2011
hoi iedereen :d
Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe (vaste) pc + beelscherm gekocht: een HP pavilion elite HPE-530be Core (ofzoiets);alles verliep goed tot het scherm opeens uitviel. Dus de pc bleef aan maar het scherm viel uit en er kwam linksboven een schermpje dat analog/digital aangeeft.
na verscheidene malen uitvallen heb ik hier wat gezocht; en het heef verschijnselen van een koelingsprobleem: hij valt nl. steeds sneller uit en na wat rust kan hij weer een tijdje verder. ik heb nu dus enkele vragen:
-De pc is net nieuw; dus er is geen sprake van veroudering van de koeling ofzo. wat kan wel de oorzaak zijn? is een fabrieksfout mogelijk?
-maakt het uit of de kamer waar de pc zich in bevindt te warm is? de kamer waar hij nu in staat is door omstandigheden wel tamelijk warm.
-helpt het als ik een ventilator laat blazen aan de achterkant van mijn pc?(:p)
-Hoe kan ik dit verhelpen? het liefst gwn wat instellingen aanpassen; want het is door omstandigheden op dit moment niet erg gemakkelijk om nieuwe hardware etc. te kopen doch als dit zowiezo nodig is zal iok het wel doen.

en als jullie meer willen weten over de pc kan ik hier altijd wel wat extra info zetten.

erg bedankt voor jullie aandacht.:o

oké; bedankt :) ik doe dat al eventjes; het helpt wel maar hij valt wel nog steeds uit. weet je mss of het helpt om hem in een koelere ruimte te plaatsen?

ik denk niet dat het uitmaakt.
wat voor soort beeldscherm heb je, want wat je heb neergezet is volgens mij alleen de computer...
ik denk dat je HP x22LED 21,5'' Monitor heb, klopt dat

beeldscherm: Samsung Syncmaster 2333T-LCD display-TFT-23 inch. weet niet of dat je vraag beantwoord; ik ken er namelijk niet echt veel van :)
monitor zoek ik ff op voor je.
toch al bedankt nogmaals ;)

deze heeft veel verkoeling nodig, lijkt me.
ik heb ook geen verstand van hoe je zo'n ding kan verkoelen...

weet je mss waar ik het type monitor kan opzoeken? vind het niet direct.
is het mss mogelijk (nogmaals heb er geen verstand van :p) dat het beeldscherm meer koeling nodig hft dan de pc hem kan geven? (dit kan een belachelijke zin zijn; ik probeer gwn mee een oplossing te zoeken ;d)

Laatst bewerkt:
klopt, het is ook hetzelfde :D
je moet gewoon een nieuwe vraag stellen, die heet: hoe kan ik mijn beeldscherm koelen?

oké bedankt :)
ik wacht nog even op meer reacties; ik zal morgen ofs. dat nieuwe topic al dan niet openen; moet momenteel eig. vooral antwoord hebben op bovenstaande vragen.(beginpost)

-fabrieksfout zal mogelijk kunnen zijn.
-waarschijnlijk maakt het niet uit
-ja, want dat had toch nut zei je?
-weet ik niet

is het mss mogelijk (nogmaals heb er geen verstand van :p) dat het beeldscherm meer koeling nodig hft dan de pc hem kan geven? (dit kan een belachelijke zin zijn; ik probeer gwn mee een oplossing te zoeken ;d)

klopt, het is ook hetzelfde :D
je moet gewoon een nieuwe vraag stellen, die heet: hoe kan ik mijn beeldscherm koelen?

dus jij denk ook dat het beeldscherm meer koeling nodig heeft als de pc hem kan geven?:o

Laatst bewerkt:
ja.
het beeldscherm is denk ik te groot voor de computer om te koelen.
misschien helpt een grotere voeding (wat ik niet denk)...

ja.
het beeldscherm is denk ik te groot voor de computer om te koelen.
misschien helpt een grotere voeding (wat ik niet denk)...

oké ontzettend bedankt =)
iemand die dit nog eens kan bevestigen?:d (puur om zeker te zijn ntrlk.)

PS: ik weet er ook niet alles vanaf hoor :D

had ik al door :d daarom vraag ik ook dat anderen ook nog eens hun mening etc. kunnen geven; omdat ik niet wil afgaan op 1 iemand snap je? desalniettemin heb je me wel goed geholpen ;d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan