Beeldscherm van Laptop doet raar na reparatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0184

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2016
Hallo allemaal,

Ik was mijn wachtwoord vergeten en het voor Helpmij gebruikte emailadres is inmiddels buiten gebruik (het is ook erg lang geleden dat ik hier was 10 jaar???). Vandaar nu Mrss. Holland i.p.v. Mrs. Holland.

Maar nu mijn probleem.

Ik heb een behoorlijk mooie laptop, 2 jaar geleden laten bouwen door BTO (zou ik NOOIT meer doen). Er zit o.a. een i7-4700QM processor in en een Nvidia Geforce GTX765M grafische kaart. Daarnaast een 500GB SSD schijf (Samsung 850 EVO) en een gewone HD van 1TB een Intell dual band wireless 7260 2.4 GHZ en 5 GHZ op een snelheid van 300-867mbps. Razend snel zou je zeggen.
Helaas Vanaf het begin is de laptop traag. Omdat BTO al vanaf het begin nul op het rekest gaf heb ik hem onlangs laten repareren, (bij iemand anders, BTO zal geen cent meer aan mij verdienen). Een nieuw beeldscherm (full HD) een de EVO was een 840 van 250GB (was, waarschijnlijk vanaf het begin, stuk) en is nu dus een 850 EVO van 500GB geworden.

Hij is eindelijk wel snel, tenminste bij de meeste websites. Wil ik een website met veel foto's openen dan zijn de foto's blurrrrr.... en bv Media Markt bv, dat laad ie met veel moeite en tergend traag.

Alles lijkt prima geïnstalleerd. Bij elk stuurprogramma, dus ook van het beeldscherm en de videokaart zegt ie alles werkt naar behoren en het nieuwste stuurprogramma is geïnstalleerd.

Nu heeft Nvidia zelf een configiratiescherm en daarop lijkt het dat ie alleen de onboard grafische kaart pakt. Kan het dat de stekkertjes niet goed aangesloten zijn? Dat zou veel verklaren.

Nu mijn vraag, kan dat en zo ja, hoe verander ik dat want dit wil je (ik) niet.

Gr. Mrs. Holland

Begin bij het begin, waarom gaf BTO niet thuis? Ik heb er in 2013 zelf één gekocht en later een familielied van mij en ik kan slechts 1 ding constateren : een uistekende service. (een keer een defect geheugenreepje gehad en binnen 3 werkdagen vervangen en laptop retour). Kijk hier maar eens..............

Als de machine bij de 'meeste' websites snel is en bij een enkele niet, dan ligt het in principe niet aan de machine maar aan die websites.
Stekkertjes van de grafische kaart niet goed aangesloten? Nee, die Nvidia kaart gaat pas werken als de applicatie daarom vraagt en geen seconde eerder. Zolang de applicatie geen beroep hoeft te doen op de 'losse' Nvidiakaart, dan wordt gebruik gemaakt van de Intel grafische chip.

Laatst bewerkt:
Nou nou, jij kan beter fietsen gaan maken.

op mijn oude i5 laptopje, zonder extra gaming videokaart en zonder ssd schijf laden de pagina's snel en goed. Niks fout aan de pagina's dus. Als ik ze, op deze laptop niet laden kan, wie kan dan de pagina's wel fatsoenlijk openen?

Laat me niet lachen (als een boer met kiespijn).

Wat betreft de service van BTO.... Je zou eens moeten googelen en bellen met de diverse BTO laptop leveranciers. Hoor je heel andere verhalen.

Wat betreft de werking van de Nvidia op het juiste moment. Dat ging altijd goed, echter nu laat ie het compleet afweten. Ik heb tenslotte niet voor niets blur foto's en pagina's die door de videokaart niet geladen kunnen worden.

Volgens mij zit jij op het verkeerde forum.

Groeten van Mrs. Holland

Laatst bewerkt:
Als je de vraag niet wil beantwoorden, dan houdt het denk ik even op.

Nee, hoor ik zit al 15 jaar op het forum, jij nog geen 1,5 uur ;) :D

Ik denk dat jij nog even wat mag leren omtrent omgangsvormen en fatsoen op een forum als dit.

Succes met je probleem!

Laatst bewerkt:
Nu maar hopen dat er mensen zijn met verstand van laptops.

Ik heb een poos geleden heel lang op het forum gezeten. Zoals je in het topic lezen kan was ik mijn wachtwoord kwijt en de email niet meer in gebruik. Ik stond ingeschreven als Mrs. Holland. Die naam was overigens nog steeds bezet, dus...............

Laatst bewerkt:
1. Op welk energiebeheerschema staat de laptop ingesteld?
2. Ga eens naar Taakbeheer, op hoeveel GHz draait de processor?
3. Lees eens de temperaturen uit met HWMonitor. Doe maar de gewone versie en post een screenshot hier.
4. Welke versie van de nvidia-drivers zijn geïnstalleerd? (bijvoorbeeld 353.84)
5. Staan er gele driehoekjes in 'Apparaatbeheer'?

Eerlijk gezegd vermoed ik het RAM-geheugen. Geef eerst antwoord op de eerste vragen. Mocht bij deze alles goed zijn, ga dan het geheugen testen met Memtest86+. Gebruik voor het maken van een opstartbare USB-stick Rufus. Start hiervan op en doe een test. Laat dit een uurtje lopen. Ziet u errors verschijnen, dan is er een reepje niet goed.

Ik hoop hiermee een voorzet te hebben gegeven :thumb:.

Hier nog een mooie handleiding van WikiHow, let op, Engels.

Laatst bewerkt:
Ik kwam hier niet voor omgangvormen. Ik kom hier voor mensen met verstand van computers. Als ik niet op de Media Markt site kan, terwijl mijn laptop in orde is, dan kan niemand dat. Dus misschien nadenken EN LEZEN voordat je zulke idiote antwoorden geeft. Dat scheelt veel ergernis en dus ook antwoorden die overlopen van ergernis.

CPUID Hardware Monitor PRO.jpg De link naar het opgeslagen HWmonitor de pro versie. Deze laptop kon de site nl. niet goed laden, dus ik was al blij dat ik iets vond. Ik heb in deze laptop een aangepaste koeler die de processor én de videokaart 6 graden koeler kan koelen dan normaal.

Het ram geheigen is 16GB. De processor draait op 2,38 maar heeft een turbo van 3,4. Ik heb vanmiddag de laatste versie van de site van Nvidia gedownload. Versie 364.72. Nee, er staan geen gele driehoekjes, ik heb alle drivers geinstalleerd en daarna geupdate naar de nieuwste versies (deze dame is niet van gisteren, nog niet eens van vanochtend)

Overigens is het ram geheugen door de reparateur getest en in orde bevonden.

Laatst bewerkt:
Wat vind je hier zo leuk aan dan?

Wat vind je hier zo leuk aan dan?

@gast0225 en manamana
I don't get it?

@TS
Houd eens taakbeheer naast de webbrowser wanneer je een pagina laadt. Zie je iets geks, bijvoorbeeld >95% geheugengebruik of 100% CPU-verbruik? Zie je system interrupts and compressed memory veel CPU verbruiken?

Zou u ook eens het energiebeheerschema op high performance willen zetten? De processor is namelijk in HWMonitor niet boven de 1,5GHz uitgekomen, wat wijst op throttling vanwege het energiebeheerschema.

Laatst bewerkt:
Imho, ik denk dat iemand die dergelijke replys geeft, het niet waard is om verder serieus op in te gaan, but, be my gast if you think different.

Ik zie niets bijzonders Bassie. Het processorgebruik piekt even naar 47 maar valt snel terug naar rond de 12. Het geheugengebruik hangt rond de 28.

Het maximale geheugengebruik in Gb is 4,7GB van de 16. Dat moet dus zat zijn. Ik heb 2 modulen van 8GB.

Laatst bewerkt:
Zou u ook eens het energiebeheerschema op high performance willen zetten? De processor is namelijk in HWMonitor niet boven de 1,5GHz uitgekomen, wat wijst op throttling vanwege het energiebeheerschema.

Rechtermuisknop op de energiemeter in de taakbalk (het batterijtje) -> Kies 'Energiebeheer' -> Vink 'Hoge prestaties' aan.

Welkom terug (na 10 jaar???).
Je zou dan redelijkerwijs moeten weten dat we een laptopafdeling hebben, gezien jou werkelijke vraag (traagheid/slecht laden van pagina's) bevreemd het mij dat deze in de sectie beeldschermen stond. Vraag verplaatst.
Aanvallend reageren op de normaal gegeven reacties is niet gewenst en respectloos, graag de medegebruikers met respect benaderen.

Laptop is niet traag, het beeldscherm laadt traag als sprake is van grote foto's

Hij stond bij beeldscherm omdat het een beeldscherm probleem is. Hij laadt zwaardere pagina's traag en niet juist, foto's worden een blur. grote letters pixelig. De laptop zelf is supersnel.

Als je bij een laptop zoals de mijne (ik heb de belangrijkste criteria beschreven bij de vraag) stelt dat zo'n laptop een normale pagina niet zou kunnen openen en dat dat aan die pagina ligt, zeikt je mij af en verdient je misschien ook een zeik antwoord terug.

Wie normaal antwoord, krijgt ook een normaal antwoord terug.

Laatst bewerkt:
Misschien maar beter om dit topic te sluiten.

Wat een taalgebruik en wat een negatieve benadering van zeer gewaardeerde en meer dan deskundige forumleden.
Echt te gek voor woorden dit

Bassie9 BEDANKT voor je hulp

Bassie bedankt voor je hulp. Helaas werkt dat allemaal perfect en is het dat dus niet.

Ik zoek verder.

Voor degenen die alleen maar commentaar hadden of me met een kluitje het riet in stuurden.

Het ga jullie goed. Ik heb gevraagd mijn account te verwijderen.

Vroeger was het leuker, veel leuker.

Vroeger was het leuker, veel leuker
Misschien had je toen nog niet zo'n arrogante instelling en een hoop kapsones..?:confused:
Want wat ik tot mu toe aan reacties van je gelezen hebt spreekt niet in jouw voordeel...:o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan