Beeldscherm vanzelf in standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hugedad

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2004
Ik heb problemen met een pc-monitor.
Als ik de pc aanzet springt de monitor heel even aan (groene led), maar vrijwel direct daarna sprint het beeldschem in de standby (oranje led).

Ik heb het al met een andere videokaart geprobeert en ook met een andere monitor op de pc. Steeds het zelfde probleem....

Wat zou het probleem kunnen zijn?
Beter nog, wat zou een oplossing kunnen zijn?

doet de monitor het ook in veilige modus?
zet em eens in een andere resolutie.

Laatst bewerkt:
Hallo Maikel,

Nee, ik kom niet een zo ver. Het beeld blijft zwart.
Je hoort hem wel aanslaan (klikje), maar daarne springt íe direct weer in standby

welke windows versie heb je?
xp? druk dan tijdens starten herhaaldelijk op F5 dan kom je in veilige modus.

Laatst bewerkt:
:confused: Volgens mij is je monitor gewoon aan het overlijden.
Laat hem anders eens een tijdje in de standby stand staan, en dan zet je hem uit en wacht een paar seconden tot er geen lampje meer brand en dan weer aan.
Als het goed is blijft je lampje nu groen en heb je wel beeld.
Het is denk slijtage van bepaalde condensatoren van de voeding

Geplaatst door Paintje
:confused: Volgens mij is je monitor gewoon aan het overlijden.

Dat dacht ik ook eigenlijk, aangezien die symptomen bij ons ook een kapotte monitor bleek. Probleem werd steeds erger.

Maar de topicstarter heeft het ook met een andere monitor geprobeerd.

Jammer dat je niet in windows kunt komen om de energiebeheer instellingen te controleren.

Kijk eens of je het Bios kunt resetten naar de fabriekswaarden. Dus default settings aanklikken. Wellicht doet hij het dan weer.

Ik ben inmiddels een stapje verder.

Het ligt niet aan de het beeldscherm, bij het aansluiten op een andere pc deed 'ie het wel.

Het probleem zit dus kennelijk in de pc. Ik het de videokaart (tijdelijk) vervangen voor een andere uit een oude pc, maar ook dan weer geen beeld.

Ik denk niet dat het aan de videokaart ligt..

Help!!

Als je de PC aan zet hoor je dan een Piep of meerder pieps of helemaal geen piep ?

Als ik de pc opstart, hoor ik helemaal geen piepjes.

Hij start wel op, want dat hoor je. Je hoort ook het zachte geratel van de harde schijf die aan het draaien is.

:confused: Das niet best dus, normaal hoor je 1 piepje te horen na een paar seconden, et zou kunnen dat er iets mis is met het bios ( batterijtje laad misschien niet meer op of iets dergelijks )
Is het probleem soms begonnen nadat hij een tijdje niet aan is geweest, of zomaar vanaf het een op het andere moment?

zelfde probleem

damn....
ik ben nou op stage voor mij school en ik kom hier het zelfde probleem tegen....
kan iemand mij helpen? ik heb al een ander beeldscherm geprobeer en een andere videokaart maar hij blijft (als ik hem opstart) op standby springen--> verder kom ik niet :confused: kan IEMAND mij helpen?

Re: zelfde probleem

Geplaatst door Daboytommy002
damn....
ik ben nou op stage voor mij school en ik kom hier het zelfde probleem tegen....
kan iemand mij helpen? ik heb al een ander beeldscherm geprobeer en een andere videokaart maar hij blijft (als ik hem opstart) op standby springen--> verder kom ik niet :confused: kan IEMAND mij helpen?

iemand???? die di weet?

Ik heb het ook (weer -was een tijdje geleden ook aan de hand-).
Resolutie lager gezet maar helpt niet. Gebeurt vooral als ik iets typ.
Hoor 3 piepjes als hij standby gaat.
Hij komt wel weer terug als ik even wacht of de muis beweeg.
Oh ja, comp valt dan gelijktijdig uit en start weer op. Krijg dan gewoon weer het scherm waar ik mee bezig ben. (Tijdens dit bericht gaat alles weer goed, raar hoor.) Hoop dat iemand nog reageert.

Bijk uw energie beheer is, volgens mij springt hij gewoon in stand-by.

Energie beheer:
Start > Instellingen > Configu > Energiebeheer

Dank voor je reactie, maar daar stond alles al op nooit. Ik heb de tip gehad om in de BIOS powermanagement op disabled te zetten. Tot nu toe helpt dit. Zou dat het kunnen zijn? Het is uiteraard wel een noodoplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan