Beeldscherm vast bij youtube, alleen met oplader

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmedh

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2012
Ik heb sinds geruime tijd al problemen met mijn laptop, HP Pavilion DM 1.

Als ik de laptop aan de oplader heb en youtube open en een filmpje bekijk, dan gaat het beeldscherm na een tijdje op zwart

Ik dacht dat het aan de batterij lag, ik heb contact opgenomen met HP en een nieuwe batterij ontvangen, alleen het probleem is hierbij nog steeds niet opgelost.

Dus het beeldscherm loopt vast op zwart alleen als het aan de oplader zit.

Kan iemand mij helpen?

Misschien vergezocht, maar misschien moet je is kijken bij Configuratiescherm->Energiebeheer. Het zou kunnen zijn dat het energieschema zo is ingesteld dat het scherm na een aantal minuten uitschakelt.

In aanvulling op svennetje (goede informatie van hem, trouwens :thumb:): Er zijn voor laptops vaak aparte energiebeheerinstellingen voor als aan netspanning en voor als aan batterij.
Je zult dus de (geavanceerde) instellingen van het energiebeheerschema moeten aanpassen, en dan vooral kijken naar de instellingen van "indien aan netspanning".

Als je even klokt na hoeveel minuten van geen activiteit (=tijd dat je zonder iets aan te raken een filmpje laat lopen) de laptop op 'zwart' gaat, dan zal het ook makkelijker worden om de juiste instelling te vinden in de instellingen van het gebruikte energiebeheerschema.

Tijs.

Bedankt voor jullie reactie,

Ik had een vermoeden dat het niet aan de energiebeheer lag en dat is volgens mij ook zo, want bij "instellingen voor beheerschema bewerken'' staat er bij netstroom : dimmen: nooit, het beeldscherm uitschakelen: 15 minuten, de computer in slaapstand zetten: 20 minuten.

Het beeldscherm wordt opeens zwart na het bekijken van een youtube filmpje of andere filmpjes op internet, dit gebeurt meestal al na 7 a 8 seconden.

Loopt dan de hele laptop vast?
Indien ja, dan vermoed ik een warmteprobleem (oftewel: de warmte kan niet (goed) weg uit de laptop, en daarmee wordt hij te warm). Je zult dan minstens alle stof moeten verwijderen uit de laptop (incl. uit het roostertje waar de lucht uiteindelijk uitkomt en uit de ventilatoren).

Tijs.

ik krijg dan een zwart scherm voor me en vervolgens moet ik de aan/uit-knop ingedrukt houden om hem uit te schakelen en daarna vervolgens weer aan te doen. Ik denk niet dat het met warmte te maken heeft want als ik de lader er van af haal en dan youtube normaal start doet die het wel gewoon, en andere dingen op de laptop doen zoals surfen op internet lukt ook gewoon, alleen met youtube krijg ik dit probleem

Leuke test: Sluit de laptop af, haal de batterij uit de laptop, sluit de voedingsadapter aan en zet de laptop aan. Kijk wat er dán gebeurt.
Indien het dan niet foutgaat, dan zal het (m.i.) zijn dat
a. óf de oplader/adapter levert te weinig stroom
b. óf (tijdens het opladen van de batterij, icm. Youtube) wordt de laptop te warm. [Opmerking hierbij: Het opladen van de batterij zorgt ook voor warmte...]

We horen het wel. :)

Tijs.

eerst wil ik je bedanken voor je snelle reacties,

Helaas als ik de batterij eruit haal en youtube filmpjes kijk, met de laptop aan de oplader, krijg ik nog steeds na 7 a 8 seconden zwart beeld.

Dan heb ik zo snel geen ideeën meer.

Hopelijk komen anderen nog met suggesties.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan