Beeldscherm vergroten op een laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
ik heb zojuist problemen met een laptop van iemand anders opgelost, en aangezien ik totaal geen verstand van een laptop heb, weet ik helemaal niet hoe je dat ding precies moet bedienen.

Ik krijg het beeldscherm van windows xp niet volledig op het scherm, ik krijg ongeveer 15x20 cm op het bureablad weergegeven.

Nu ben ik via eigenschappen voor beeldscherm-eigenschappen-beeldschermresolutie aan het proberen daar iets te veranderen.
Maar ik kan daar de schuif voor de resolutie niet verplaatsen (ik weet eigenlijk ook niet eens precies op welke manier je moet schuiven met een laptop).
Hij staat op 640x480.

weet iemand hoe ik het beeldscherm vergroot krijg zodat hij op het hele bureaublad wordt weergegeven ?

groetjes

Laatst bewerkt:
Ga eens naar start / configuratiescherm / beeldscherm / instellingen.
Links onder kun je het schuifje oppakken en verslepen naar bijvoorbeel 800 x 600 of 1024 x 768.

Verslepen met een muis die in de laptop zit geintegreerd is niet moeilijker dan een losse muis.
Bij de touchpad (muis) zitten dezelfde 2 knoppen als op een vaste muis.
Linker knop ingedrukt houden, dan verslepen.

Rechtsonder zit de kleurkwaliteit.
Zet die eens op "gemiddeld 16 bits" of "Hoogste 23 bits".

Rechts onder klik je op "Geavanceerd" en vervolgens op "Adapter".
Wat staat er onder "adapter type"?
Tab "Beeldscherm". Wat staat er onder "Type monitor".
Als daar standaard beeldscherm staat, is het meestal niet mogelijk om de resolutie zomaar aan te passen.

I dat laatste geval moet je bij apparatenbeheer de monitor en / of grafische kaart de-installeren / verwijderen.
Daarna de pc geheel afsluiten en laten herstarten.
Er zal nieuwe hardware worden gevonden, en hopelijk wordt de juiste beeldscherm adapter (grafische kaart) en beeldscherm type gevonden.

Succes.

bedankt Eric.

En Paul, de monitor staat niet weergegeven in apparaatbeheer, en ook de grafische kaart staat er geloof ik niet bij.

groetjes

Jongens en Meisjes bedankt, het is opgelost via eigenschappen voor beeldscherm-instellingen-geavanceerd-adapter-alle modi weergeven, en daar heb ik hem veranderd naar 1024x724?
nu is alleen het beeld nog niet 100% van kleur, het is iets groenachtig, maar ook daar gaan we even naar zoeken

groetjes

Beeldscherm

Wil niet vervelend zijn, maar beeldscherm vind je in configuratiescherm. Of het een desktop of labtop is maakt niet uit.

Daar kun je onder advanced ook de kleur instellen.

Eric.

P.S. zoals paul zegt monitor en adapter vind je in apparaatbeheer. Staan er echt.

Laatst bewerkt:
ja maar ik beweer toch niet dat er geen vermelding van het beeldscherm in het configuratiescherm staat.

Het tabblad Advanced vind ik hier ook niet.

De monitor vind ik toch niet in apparaatbeheer, en de adapter staat er wel, maar ik heb ook niet beweert dat ie er niet stond.

Ik heb gezegt dat ik de monitor er niet zie staan, alsmede ook de grafische kaart niet

Maar je bent niet vervelend, want ik kan alle hulp gebruiken.

groetjes

Geplaatst door Paul-RT
Ga eens naar start / configuratiescherm / beeldscherm / instellingen.

Rechts onder klik je op "Geavanceerd" en vervolgens op "Adapter".
Wat staat er onder "adapter type"?
Tab "Beeldscherm". Wat staat er onder "Type monitor".
Als daar standaard beeldscherm staat, is het meestal niet mogelijk om de resolutie zomaar aan te passen.

I dat laatste geval moet je bij apparatenbeheer de monitor en / of grafische kaart de-installeren / verwijderen.
Daarna de pc geheel afsluiten en laten herstarten.
Er zal nieuwe hardware worden gevonden, en hopelijk wordt de juiste beeldscherm adapter (grafische kaart) en beeldscherm type gevonden.

Succes.

Hoezo groenachtig beeld?
Is dat ook zo als je bijvoorbeeld Microsoft Paint opent en die volledig scherm maakt? (je hebt dan normaal een groot wit scherm met een aantal tools)

Hoe oud is de laptop?

Onder adaptertype staat alleen: vgasave

En onder Monitor staat zoals jij al dacht? : standaard beeldscherm

Ondere Apparaatbeheer staat wel dit: PCMCIA-adapters.
texas instruments PCI-1410 cardbus-controller

Enzover ik kan zien staat de monitor hier niet vermeld.

Degene van wie deze laptop is heeft hem ongeveer een jaar geleden gekocht, maar ik weet niet of hij hem toen nieuw of tweedehands gekocht heeft.

het is wel een dell inspirion 6000 met een met een 2.40 ghz. Celeron processor, 256mb werkgeheugen en 30 gb HD.

Als ik dit zo lees lijkt dit een vrij recente laptop, ..of heb ik het mis ?

Om precies tye zijn is bij de beeldscherminstelling 1024x760? het bureablad wat donker van kleur, en zijn de werkbalken van windows boven en onder op het scherm blauw met groene strepen en plekken erdoor.
In Paint is het blad van Paint zelf wel goed alleen de balken van Windows zijn nog blauw en groen.

Als we hert beeldscherm terug zetten op de beste instellingen wat Windows zelf gekozen heeft zijn de kleuren wel normaal, maar het beeldscherm staat dan wel op 640x480, en dan krijg je op het bureaublad niet het hele scherm gevuld, het beeldscherm is dan midden op het bureaublad en is ongeveer 15x15 cm groot?
Is dit normaal?... ik weet het niet.

En Sorry Eric...ik had niet goed gelezen wat Peter geschreven had, ik zie nu dat Adapter en Grafische kaart hetzelfde is.

Laatst bewerkt:
Ok, kun je bij "standaard beeldscherm" een knop wijzigen aanklikken of eigenschappen?
Als het goed is kom je in een venster waar je de driver kunt "bijwerken".
Probeer of je dat standaard beeldscherm kunt omzetten in Plug and Play.
Na herstarten kun je nogmaals de eigenschappen van je buroblad bewerken.
1024 x 768 zou moeten lukken.
En anders zeker wel 600 x 800.

Die kleuren zouden dan beter moeten zijn.
Dat ze nu streperig zijn komt omdat de resolutie en vernieuwings frequentie niet overeenkomen met het type monitor (standaard)

Nee bij standaard beeldscherm kan ik niks aanklikken, de vermelding eigenschappen staat er wel maar je kan hem niet activeren.

maar van de week breng ik hem terug naar die jongen, en zo ver ik begrepen heb heeft hij een recovery cd.
En ik denk dat hij misschien ook nog wel bepaalde installatie software heeft.

Hij heeft deze laptop aan mijn vrouw meegegeven zonder ook maar een cd.

In ieder geval bedankt zover, ik denk dat we hem eens langzaam gaan uitzetten.
We hebben hem tenminste weer aan het "lopen"gekregen, er hebben verschillende mensen al aan deze laptop gewerkt en allemaal kregen ze hem niet aan het lopen.

En ik ben trots dat mijn "vrouw"??? hem aan het lopen heeft gekregen.

Groetjes en Welterusten

Alouis

Geplaatst door assaas
En ik ben trots dat mijn "vrouw"??? hem aan het lopen heeft gekregen.

Wat een afgang !! :eek: :p :p

Zoveel mensen al?
Het wordt dan tijd voor een expert heh.
Beter dan dat je wat sloopt......

Maak je wel een backup van je mails, adresboek en documenten voor zover die er al in zitten?

Ja, een kleine afgang is het wel , ze wil het me laten weten ook, dat zij die prengel weer aan het lopen heeft gekregen:o

En Back-ups heb ik wel gemaakt maar die zijn ondertussen wel al een half jaar oud.:D

Maar het heeft ook zijn voordelen als je een vrouw hebt die zich ook voor de PC interresseert:thumb:

groetjes

Laatst bewerkt:
Sorry ik was deze topic alweer vergeten.
Maar het probleem is helemaal opgelost, ook wat betreft het beeldscherm.
Bij deze laptop zat een recovery cd en een cd met drivers, en deze heb ik beide helemaal geinstalleerd maar toch kreeg ik het beeldscherm niet zoals het zijn moest.
ik ben op een gegeven moment gaan zoeken op forums over Dell laptops, en zo kwam ik bij een Amerikaans forum waar ze het over deze laptop hadden en daar was iemand met precies het zelfde euvel als deze laptop.
Nou de oplossing was makkelijk want iemand anders schreef als oplossing dat je bij Dell Amerika een bepaalde driver moest downloaden.(althans hij zette de hyperlink op dat forum, zodat ik hem meteen kon downloaden)
Ik heb dit dus gedaan...geinstalleerd, opnieuw de PC opgestart.........en zie daar het deed het weer perfect.

in ieder geval bedankt allemaal.

groetjes

ahum... ik heb nu dus ook het probleem zoals beschreven...

kun je me mss vertellen waar ik die driver kan downloaden??

Thanks!

ik heb hem gedownload bij dell amerika of een amerikaans forum over de dell inspiron ik weet het niet meer precies, maar misschien heb ik hem nog ergens op de PC staan, ik heb gezocht maar vind hem zo snel niet.
Als je het niet erg vindt zoek ik morgen nog even verder en als ik hem heb dan zet ik de hyperlink hier neer

Kijk eens in je geschiedenis.
Dan kom je de site waarschijnlijk wel weer tegen.

C:\Documents and Settings\GEBRUIKERS NAAM\Local Settings\Geschiedenis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan