Beeldscherm verkleind en heeft strepen en stippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marque

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Een vriendin van me heeft een probleem met haar laptop.
Ik ging wat zoeken op internet (oa op dit forum), maar kan hetzelfde probleem niet echt vinden.

Het volgende is aan de hand:
Het beeld op haar laptop is verkleind (zit nu op ongeveer 1/4 van het totale scherm, maar wel in het midden).
Verder staan er rode/groene/blauwe strepen en allerlei gekleurde stippen in beeld. :shocked:

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Videokaart? Een keer goed schoonmaken/afstoffen? Iets anders?

Alvast bedankt.

Je eerste en tweede optie zijn misschien de oorzaak, goed ontstoffen en eventueel de drivers herinstalleren.

Ok, dank je voor je reactie!
Hopelijk is dit het probleem. Ik ga het direct aan haar doorgeven.
Ik zal hier weer laten weten of het probleem al dan niet opgelost is.

Ontstoffen van een laptop doe je niet zomaar, die zal uit elkaar gehaald moeten worden om bij het grafische deel te komen, maar soms sta je versteld hoe die nog kan werken.

Hallo,

Ik heb sinds kort ook last van dit probleem; mijn beeldscherm is iid ook fors geminimaliseerd en zit ook in het midden...heel irritant! Soms lijkt het wel of het zo'n lachspiegel is :S. Gelukkig heb ik geen last van strepen of stippen zoals hier boven vermeld wordt. Ik heb van alles geprobeerd, maar ben nu een beetje ten einde raad. Heb mijn pc al grondig afgestoft en heb sinds kort ook een nieuwe "stekkerdoosje" (heb geen idee hoe dit heet, maar bedoel dus datgene waar je de stekker in het systeemkast stopt). Kan het hiermee te maken hebben? En hoe kan ik dit het best oplossen?

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan