Beeldscherm verkleint bij spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MSLIM2

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Berichten
62
Hallo,

Ik heb Rollercoaster Tycoon 3 geïnstalleerd, maar als ik het spel wil spelen dan krijg ik maar een klein scherm (1024x768) te zien, terwijl het beeldscherm van mijn laptop 1600x900 is.
Als ik naar de instellingen van RCT3 ga kijken kan ik alleen maar kiezen tussen 800x600 en 1024x768. Ik heb dit spel al eerder kunnen spelen op een beeldscherm van 1600x900, dus hoe kan dit zo oppeens veranderen en hoe kan ik het weer zoals eerst krijgen.

Ik moet er wel bij vertellen dat mijn laptop onlangs weg is geweest voor reparatie bij Block en ik weet niet wat er allemaal mee is gebeurd, maar ik weet wel dat er dingen zijn veranderd aan mijn laptop. Zo had ik eerst 1 ''harde schijf'' ook wel bekend als de C schijf, maar die is nu gesplitst in 2 schijven de welkbekende c schijf, maar heb nu ook een d schijf. Ook heb ik bij spellen die eerst vrij snel waren dat die nu minder snel werken, wat er gebeurd is weet ik niet. Het scheen zo te zijn dat mijn windows instabiel was, dus hebben zie die bij het reparatiebedrijf opnieuw geïnstalleerd.

Het is misschien een heel verhaal, maar sinds ik mijn laptop (na 4 maanden) terug heb gekregen, heb ik dit gek*t met mijn laptop en echt vrolijk wordt ik er niet van, omdat m'n laptop nog maar net 1 jaar oud is :$.

Hopelijk kunnen jullie helpen.

Maarten
 
Wel vreemd hoor!
Je zou bijna denken dat ze een onderdeel (videokaart of processors) hebben vervangen met een
zwakker model, en dan de prijs van een duurder artikel hebben gerekend. Is mij wel eens overkomen,
inderdaad, gewoon oplichting dus. Want als jouw windows instabiel was dan kan dit niet maken dat
je games beter speelden, als t al wat deed dan zou t juist de games slechter laten spelen, niet
beter. Dat er nu 2 schijven zijn aangemaakt maakt niets uit. Heb zelf liefst altijd maar 1 schijf, maar
kan geen kwaad er meerdere te hebben.
Dat je geen hogere beeldscherm resolutie meer kunt instellen is ook wel vreemd, doet mij ook denken
aan dat er een oudere, goedkopere kaart in is gezet. je kunt altijd even kijken in je config scherm onder
systheem, en dan zien of je nog wel dezeflde video kaart hebt.

weet niets anders te bedenken wat dit alles zou kunnen veroorzaken,
succes

Leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan