Beeldscherm verkleurd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Montanaa

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2005
Hey ik heb een probleem. De randen van me scherm (linksboven/onder , rechts boven/onder ) zijn sinds een tijdje verkleurd zeg maar. Het is rood/groen/paarsachtig en eerst had ik andere boxen en volgens mij kwam het door magneet van die boxen dat die randen zo zijn verkleurd, maar ik heb nu andere boxen maar ik wou vragen hoe ik het kan oplossen ? Moet ik persé een nieuwe kopen of kan ik ook iets anders doen om het op te lossen?

Alvast Bedankt ! :)

je zou een keer kunnen demagnetiseren(degauss) via het menu van je beeldscherm.

mocht dat niet helpen dan is je beeldscherm dus "naar de *****" door de magneten van de speakers.
(ik heb het gehad door een HUB die ik aan mijn systeemkast hing d.m.v. magneten en daarmee mijn harde schijf om zeep hielp door het magnetisch veld.)

jah degauss heb ik geprobeerd, maar het blijft nog steeds zo... Maar er is dus GEEN enkele andere oplossing?

in reperatie-zicht: nee (volgens mij niet), of het wordt zeer prijzig...
misschien dat er anderen zijn die wel weten of het op te lossen valt.

maar dit lijkt mij een verloren zaak, het is altijd oppassen geblazen met magneetvelden.

Volgens mij is daar niets meer aan te doen als ze niet na een tijd vanzelf zijn weggetrokken

Ok ik neem aan dat het niet op te lossen is, mischien trekt het vanzelf wel weg>

Maar waar zit nou precies allemaal magnetische velden in behalve speakers?

vergeet de enige echte ouderwetse magneet niet...

als je die tegen een speaker, monitor, harde schijf of wat dan ook (in de buurt) houdt is de kans op beschadiging groot.

ik heb gehad dat mijn monitor verkleurde als je er tegenaan stootte, en dan bleeft het erg geel, rood of blauw, met weer een klap erop was het dan soms over, maar maar soms ook erger. Kennis zei dat het de vga kabel waarschijnlijk was, voor een cadeaubon heeft hij er een nieuwe vga kabel aangezet en nu is het goed.

Het probleem zit hem gewoon in de hardware instellingen van je monitor. Loop even met de knoppen op je beeldscherm het menutje door. Je vind daar vast iets wat te maken heeft met kleur.
Mocht je er niet uit komen zeg even wat je monitormerk is. Dan kan ik helpen.

Geplaatst door KaY.NL
Het probleem zit hem gewoon in de hardware instellingen van je monitor. Loop even met de knoppen op je beeldscherm het menutje door. Je vind daar vast iets wat te maken heeft met kleur. *knip*
dat denk ik toch niet aangezien de kleurverschillen zich in de randen van het scherm afspelen.

misschien dat nieuwe videokaart drivers iets hoop vestigingen, keer andere kabel proberen (voeding en/of vga)...

Geplaatst door hc_vinnie
dat denk ik toch niet aangezien de kleurverschillen zich in de randen van het scherm afspelen.
Ik denk het toch wel. Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad met mijn iiyama monitor. Die heb ik toen opgestuurd omdat ik nog garantie had. (het leek mij dus ook een defect) Toen kreeg ik als reactie van iiyama terug: "Dit is enkel een instellingsprobleem." Het had te maken met het concentreren van de kleuren op het midden.. hoewel ik van de exacte oorzaak het fijne vergeten ben.

Kay, ken je het dan ff navragen aan iemand die het nog weet? Of heel goed herrineren? :p

Ik denk en denk... ik heb die monitor niet meer. Het enige wat ik me nog kan herinneren dat ik met de navigatieknoppen van het beeldscherm zelf in een soort kleurenmenutje kwam. In dit menuutje kon ik iets aanpassen dat te maken had met kleuren (duhuh) als ik deze hoog zette dan waren de hoeken helemaal verkleurd en als ik deze laag zette kwam er in het midden een rare kring. Ik zou zeggen: loop dat menuutje even door en kijk of je iets vindt dat met kleuren te maken heeft. Contrast en helderheid heeft hier uiteraard niets mee te maken. Wat is het merk van je monitor? Dan kan ik even helpen zoeken.

Het kan ook zijn dat je kleurenkanon naar de gal is (het apparaat dat de pixels op je scherm tot leven wekt) naar de gal is, als je garantie hebt, gewoon ff terug brengen, zo niet, dan weet ik het ook niet voor je,,,

Typisch verschijnsel van magnetisch veld invloeden. Haal de speakers en 220v draden zo ver mogelijk weg (=50cm is zat) en kijk het even aan, maar ik denk dat het teveel was allemaal.

succes

Geplaatst door Sarvo
Het kan ook zijn dat je kleurenkanon naar de gal is (het apparaat dat de pixels op je scherm tot leven wekt) naar de gal is, als je garantie hebt, gewoon ff terug brengen, zo niet, dan weet ik het ook niet voor je,,,
Dat kan het inderdaad ook zijn.. maar daar kan hij niet veel aan veranderen (behalve dan repareren). Ik ben toch benieuwd of hij het met de instellingen weer in orde krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan