Beeldscherm verwisselen maar dan resolutieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ziegelz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Hallo experts,

wellicht moet ik me schamen maar ik kom er echt niet meer uit, het volgende is er aan de hand:

we hebben twee Dell-computers, Pentiums III, XP Professional. Een van de twee had een beeldscherm dat steeds 'gelig' werd. Die hebben we weggegooid en via een collega een andere CRT 17 inch monitor gekregen.

Aangesloten.

Tot aan het opstarten van Windows een haarscherp beeld maar daarna zwart.
Daarom monitor van andere computer (ook Dell, zowel computer als beeldscherm) aangesloten, zelfde verschijnsel.:rolleyes:

Opgestart in VGA-modus (via F8 in opstartscherm)
Verscheidene Dell drivers 1 voor 1 gedwonload en geherstart.
Geen verschil:eek:

Nvidia (videokaart) downloads geporbeerd
geen resultaat:shocked:

beeldscherm/eigenschappen/advanded de optie plug & play aangeklikt
nog steeds geen verschil.

Ik zie vast iets stoms over het hoofd, alvast bedankt:thumb: voor diegene die me daar liefst zo pijnloos mogelijk op wijst... :love:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als de beeldschermen (vrijwel) identiek zijn, in ieder geval CRT 17" of 19" doet er eigenlijk niet zoveel toe, dan is de oorzaak w.s. niet het beeldscherm maat de grafische kaart in de pc.
Probeer de beeldschermen op een andere pc en je weet het zeker.

Dank

voor de tip.
Beeldscherm is het probleem niet want hij doet het uitstekend op een andere computer.
De videokaart vertrouw ik nog wel omdat de enige wijziging die ik heb aangebracht het veranderen van de monitor is.

Tenzij echter het gelig worden van het beeldscherm niet heeft gelegen aan de monitor maar aan de videokaart. Weet iemand toevallig of dat 'gelig worden' een signaal daarvoor kan zijn?
Kan ik dan eenvoudigweg de videokaart uit de ene computer in de andere zetten om te testen of kan dat niet vanwege allerlei drivers die dan moeten worden geinstalleerd? Mijn zorg is dat ik zometeen twee computers heb die geen beeld meer geven...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan