Beeldscherm via DVI op laptop (met Vista) werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

XavierJeukens

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Hallo allemaal,

Ik wil een tft-scherm aansluiten op de DVI-poort van mijn laptop. Wanneer ik dit doe, klinkt het geluid dat Vista ook geeft wanneer een usb-stick of iets dergelijks wordt ingeplugd. Vervolgens begint het beeld te flikkeren, krijg ik beeld op mijn tft-scherm, dat flikkert ook, en dan klinkt weer het "ontplug-geluid" waarop het beeld op de tweede monitor weer wegvalt. En dit herhaalt zich dan eindeloos: Vista plugt eindeloos in en uit waarbij beide beeldschermen voortdurend schakelen tussen beeld en zwart scherm. Het beeld op mijn laptop-monitor blijft nog ongeveer 5 seconden zo doorflikkeren nadat ik de DVI-kabel er (echt) uithaal. Het maakt niet uit of ik wil klonen of uitbreiden: resultaat is hetzelfde.

Specs:
Grafische kaart is de nVidia 8600M GS. Hiervoor zijn nog niet de juiste drivers uit volgens mij, maar Vista zegt dat alles naar behoren werkt en dat er geen nieuwere drivers uit zijn. Voor Vista draaide ik kort Ubuntu en XP, en daarin werkte alles perfect. User Account Control staat uit.

Wie kan een aanwijzing geven? Alvast hartstikke bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan