Beeldscherm via LAN?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterderks

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2011
Misschien een domme vraag maar ik heb voor een prikkie een monitor op de kop kunnen tikken die ik in mijn bedrijf vooral wil gebruiken voor narrowcasting (je weet wel, afspelen van reclameboodschappen e.d.)
Dit is 'm. Liefst wil ik beelden (bijv. powerpoint diavoorstellingen) afspelen via het LAN netwerk, de monitor heeft daarvoor een aansluiting en hij is ook op het netwerk vindbaar. Ik wil dus liefst NIET een computer direct, via HDMI of VGA of whatever, met een kabel aansluiten, anders dan via LAN. Kan dat überhaupt en hoe doe ik dat dan?

[...]beelden (bijv. powerpoint diavoorstellingen) afspelen via het LAN netwerk, de monitor heeft daarvoor een aansluiting[...]
Als ik de specs en de handleiding zo lees is de ingebouwde LAN poort van die monitor helemaal niet voor het afspelen/streamen van scherminhoud/video maar voor afstandsbediening van de monitor over het netwerk (pag. 27, "Overige instellingen").

Lijkt mij dat er niet aan te ontkomen is om oplossing in een extern (LAN-aansluitbare) adapter/kastje te gaan zoeken, zoals degene die door Scrapheap is gelinkt.

Tijs.

Als ik de specs en de handleiding zo lees is de ingebouwde LAN poort van die monitor helemaal niet voor het afspelen/streamen van scherminhoud/video maar voor afstandsbediening van de monitor over het netwerk (pag. 27, "Overige instellingen").

Lijkt mij dat er niet aan te ontkomen is om oplossing in een extern (LAN-aansluitbare) adapter/kastje te gaan zoeken, zoals degene die door Scrapheap is gelinkt.

Tijs.

Ja, daar was ik al bang voor. Ik zie dat dat kastje zo'n €400 euri kost, da's méér dan ik voor de monitor heb betaald :( Lijkt er dus op dat ik altijd een extern afspeelapparaat nodig zal hebben dat direct via kabel aan de monitor wordt gekoppeld...

Klein HTPC'tje zoals bijv. een Intel NUC zou moeten volstaan, dat hoeft immers geen wereldsysteem te zijn...?
Heb hier een HTPC'tje met een Intel Atom en dat stuurt probleemloos 1080P over HDMI...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan