Beeldscherm > videokaart > computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik heb een aantal vragen, en ik denk dat deze het beste passen in deze categorie. Als een moderator het daar niet mee eens is, graag verplaatsen :rolleyes:

Hoe dan ook:
Ik wil 2 dingen. Een nieuwe monitor en een nieuwe computer.

Voor die monitor heb ik het geld bij elkaar, en zou ik het liefst zo snel mogelijk kopen.
Ik zit te denken aan iets richting de 22 inch ofzo. Momenteel heb ik een 17" CRT

Maar zojuist kwam bij mij de volgende vraag op: Zou mijn videokaart dit wel trekken? Ik heb een ATI Radeon X1300. Er staat op: 256 MB, 700 MHz
Als ik nu een beeldscherm van 22 inch koop, of meer, zou dan alles nogsteeds even soepel draaien? Het liefst zou ik zelfs met 2 beeldschermen gaan werken, maar dat zal ik mijn oude computertje maar niet aandoen.

Als tweede, ik wil over ongeveer een jaar een nieuwe computer kopen. Dit houd ook in een nieuwe videokaart dus. Kan het kwaad om nu dan dus een videokaart te kopen, en dan over een jaar een computer zonder videokaart, of loop ik dan alweer met dingen achter/kost het meer moeite om een geschikte computer te vinden?
En, ook belangrijk, werkt een moderne middeklasse (of betere) videokaart dan wel een beetje met mijn huidige Celeron D?

Antwoorden op deze vragen zijn meer dan welkom, het heeft natuurlijk geen zin om nu een monitor te kopen die mijn computer niet trekt, of als oplossing een videokaart te kopen die mijn computer niet trekt.
Daarnaast zijn suggesties voor beeldschermen (in de prijsklasse 200 - 250€ en het formaat 21" - 24") en videokaarten (bovenaan de middeklasse, dat zal zo'n 150€ zijn waarschijnlijk?) meer dan welkom!

Groet,
MrLollige :thumb:

Ik heb een aantal vragen, en ik denk dat deze het beste passen in deze categorie. Als een moderator het daar niet mee eens is, graag verplaatsen :rolleyes:

Hoe dan ook:
Ik wil 2 dingen. Een nieuwe monitor en een nieuwe computer.

Voor die monitor heb ik het geld bij elkaar, en zou ik het liefst zo snel mogelijk kopen.
Ik zit te denken aan iets richting de 22 inch ofzo. Momenteel heb ik een 17" CRT

Maar zojuist kwam bij mij de volgende vraag op: Zou mijn videokaart dit wel trekken? Ik heb een ATI Radeon X1300. Er staat op: 256 MB, 700 MHz
Als ik nu een beeldscherm van 22 inch koop, of meer, zou dan alles nogsteeds even soepel draaien? Het liefst zou ik zelfs met 2 beeldschermen gaan werken, maar dat zal ik mijn oude computertje maar niet aandoen.

Als tweede, ik wil over ongeveer een jaar een nieuwe computer kopen. Dit houd ook in een nieuwe videokaart dus. Kan het kwaad om nu dan dus een videokaart te kopen, en dan over een jaar een computer zonder videokaart, of loop ik dan alweer met dingen achter/kost het meer moeite om een geschikte computer te vinden?
En, ook belangrijk, werkt een moderne middeklasse (of betere) videokaart dan wel een beetje met mijn huidige Celeron D?

Antwoorden op deze vragen zijn meer dan welkom, het heeft natuurlijk geen zin om nu een monitor te kopen die mijn computer niet trekt, of als oplossing een videokaart te kopen die mijn computer niet trekt.
Daarnaast zijn suggesties voor beeldschermen (in de prijsklasse 200 - 250€ en het formaat 21" - 24") en videokaarten (bovenaan de middeklasse, dat zal zo'n 150€ zijn waarschijnlijk?) meer dan welkom!

Groet,
MrLollige :thumb:

Ik denk dat je videokaart het wel trekt.
Ik kan je wel een monitor aanraden .. de BenQ E2220HD. Leuk ding , lekker groot en Full HD .

Klik hier maar even : http://www.triderium.nl/app/catalog.do?action=ShowProductDetail&ref=tweakersnl&productId=16300

Ik vind 't een aanrader.

Wat ik zelf zou aanbevelen voor een moni tor zou een samsung T220
Je krijgt echt waar voor je geld en hij is 22 inch, en een goed prijs verhouding

Of je videokaart het trekt, die samsung is een hele goede monitor
Ik denk wel dat hij het trekt !

Kan het kwaad om nu dan dus een videokaart te kopen?

Nou niet echte ik ben ook geswitch van een poep video kaart (onboard) naar een nVidia 7300gt 528 mb , kost maar 60 euro.

Aanpassing :
Je kunt beter wel een goed kope videokaart kopen, bijv nVidia 5series maar dat laat ik aan jou over
Ik ben dan bang dat je pc het niet trekt (als ik me nVidia driver verwijder dan is me pc zo sloom als de mieter)
Miss komt het ook wel door hele selchte videokaart , me video kaart is een onBoard Vision 12mb, dus jou video kaart is een beetje beter

Laatst bewerkt:
Hey!

Een van de grootste tip die ik je kan geven is alles in één keer aan te schaffen, als je alles per onderdeel koopt en er zit enige tijd tussen voor je het volgende hebt kan het zo zijn dat de onderdelen die je al had alweer te oud zijn voor het nieuwe.

Probleem is van deze tijd dat alles met een lichtflits anders word, alles wordt sneller, alles wordt met een nieuwe aansluiting gemaakt... echt om gestoord van te worden.

Ik denk dat je beter eerst een goeie pc kan kopen en dan pas de monitor ;)

Jij gaat toch ook niet eerst de ramen kopen voor je nieuwe huis en dan pas bouwen :P

die BenQ E2220HD ziet er goed uit en dat voor onder de 200 euro.

het heeft ABSOLUUT geen zin om nu al een middenklasse kaart te kopen die niet in je huidige systeem kan.

als je die namelijk nu gaat kopen en over een jaar de rest van je systeem dan is die kaart al weer voor de helft afgeprijst.

hardware verouderd in een razendsnel tempo. gewoon in 1x een middenklasse pc samenstellen en kopen.

die BenQ E2220HD ziet er goed uit en dat voor onder de 200 euro.

het heeft ABSOLUUT geen zin om nu al een middenklasse kaart te kopen die niet in je huidige systeem kan.

als je die namelijk nu gaat kopen en over een jaar de rest van je systeem dan is die kaart al weer voor de helft afgeprijst.

hardware verouderd in een razendsnel tempo. gewoon in 1x een middenklasse pc samenstellen en kopen.

De BenQ is inderdaad niet duur en heel erg fijn.

Ik vind ook dat je beter alles in 1 keer goed kan kopen. De monitor kun je wel bv. nu al kopen , met FULL HD zit je voorlopig goed.

Oeps, wat slecht dat ik hier niet meer op heb gereageerd! Sorry!
Hoedanook, ik heb al jullie reacties gelezen, en dank daarvoor. Dit berichtje zie ik op mijn nieuwe BENQ 22 inch van 140€ die volledig naar mijn smaak werkt, en lekker goedkoop was!

Het enige jammere is dat het beeldscherm schud wanneer ik typ ;). Misschien ook tijd voor een nieuw bureau? ;)

MrLollige

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan