beeldscherm/videokaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiephoi,
als ik de pc opstart krijg ik een schermpje van de beeldscherm zelf met het volgende...:input signal out off range>>>>> powermanagement aflopend van 20 seconden en dan pleurt ie op standby.
Ik had een kabel bij gestoken op mijn video kaart om zo een film te kijken op de tv en via instellingen van beeldscherm wat lopen googelen om beeld te krijgen op de tv.
Het betreft een ati readon 9600 xt.
Ik kom nu totaal niet meer in de pc....oplossing?!?!?!

'input signal out off range'

Ik heb dit ook gehad met de 9600 XT en toen was de kaart kapot.

er hangt nu een ander beeldscherm aan en heb mooi beeld dus.....denk niet dat de video kaart stuk is.
Ik had alle drivers en alles wat maar rook naar videokaart er af gehaald en opnieuw er op gezet maar noppes.
Het kan ook nog de kvm switch zijn alhoewel die 2 weken oud is en op de andere pc wel netjes werkt.

een mini draadje los in de stekker van de monitor
kan ook al de boosdoener zijn ..

input signal out off range

je beeldscherm krijgt geen verbinding met je videokaart
en of
er is geen signaal beschikbaar
ik heb mijn monitor toen naar de winkel terug gebracht
die hebben 1 mini draadje weer gesoldeerd
en hij loopt weer als een trein :D

alleen als ik de kabel vastpak of er tegen aan
stoot wil hij nog wel eens
raar gaan doen .. voor de rest is er niets aan de hand
het heeft mij 50 euro gekost
ipv bijna 150 euro als ik hem bij de fabriek liet maken

'input signal out of range' wil niets anders zeggen dan dat het aangeleverde signaal uit de videokaart niet kan worden weergegeven door de monitor, dit kan de resolutie zijn, maar meestal is het de vernieuwingsfrequentie die te hoog staat.
Een enkele keer kan het voorkomen dat de videokaart overleden is, maar meestal krijg je dan de melding 'no (input) signal'

ik denk niet dat die videokaart overleden is want na 2x20 sec. input signal out of range start ie wel weer gewoon op maar kan niet via del naar bios want dat komt door input signal.
Heb gisteravond kabel aangesloten op de videokaart met de pc aan,moets ff poeren want tis zo,n zelfde soort stekker als muisstekker,dom dom dom,misschien heb ik sluiting veroorzaakt?
Alleen het vreemde,op een crt beeldscherm kreeg ik die melding niet en via de kvm switch op mijn andere pc start ie ook gewoon op dus beeldscherm geen probleem.
Vernieuwings frequentie staat op 75 hertz.

oja, bij app. beheer hardware staan nu 2 apperaten onbekend maar via eigenschappen betreffen dit :onbekend app. locatie op ASUS RADEON A9600XT en die andere idem.
Heb de installatie al ongedaan gemaakt maar na herstart staan ze er gewoon weer.Je zou zeggen dat alles er dubbel in staat..drivers ook al vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan