Beeldscherm/videokaartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

matti0006

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2012
Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels 2 jaar een pc, en hij heeft eigenlijk al sinds het begin kuren, maar het wordt nu steeds erger.

Bij het opstarten van sommige programma's geeft mijn monitor een blauw scherm met: "HDMI no input" of "DVI no input", afhankelijk van waarmee ik mijn beeldscherm heb aangesloten. Het lijkt erop alsof mijn videokaart geen beeld meer naar mijn monitor stuurt, mijn monitor is namelijk niet gecrasht (knopjes op mijn monitor werken nog).

Naast dat het bij het opstarten van sommige programma's gebeurt, gebeurt het ook soms terwijl ik ergens mee bezig ben (vooral tijdens het gamen), ook dan geeft mijn monitor een blauw scherm en is het enige wat help een hard reset of shutdown. Hieronder mijn PC specs:

Voeding: Cooler Master Real Power M 620 Watt.
Processor: Intel Core I7 920 2.66GhZ
Moederbord: MSI X58 Platinum
Videokaart: XFX GeForce GTX 295 (Single PCB) 1792 MB
Monitor: Asus VW246H 24 Inch.

Alvast bedankt voor enige hulp, en mocht meer informatie nodig zijn dan geef ik deze graag.

Heb je al een geprobeert om de kast open te halen? En kijken of de kaart niet extreem heet wordt?
Misschien wat stoffig? :)

Vr Gr: Daniel

Hoi Daniel,

Ik heb vorige week nog mijn kast opengehaald en stofgezogen (voorzichtig natuurlijk). Verder heb ik al meerdere keren een temperatuurmonitor open hebben staan terwijl mijn pc crasht (ik vermoedde eerst ook dat het daaraan lag), maar ik zie geen veel te hoge temperaturen (meestal 60-70 graden, wat zou moeten kunnen).

Welkom op Helpmij.nl.:)

Videokaart zelf al eens goed schoongemaakt, met een schone verfkwastje? Enkel de kast schoonmaken is over het algemeen niet voldoende, om de videokaart goed te koelen. Ook gekeken of de videokaart fan wel goed draait?

Mmm? 60 70 graden vind ik eingenlijk persoonlijk erg hoog mijn voorkeur zou meer uitgaan naar 45 graden.
Heb je al eens geprobeerd om er een ventilator op te zetten?

Wanneer dit niet mocht helpen zou je kunnen kijken naar de drivers misschien dat die een conflict geven.

Drivers zijn up to date, probleem was er al bij vorige driverversies, maar bij de nieuwste nog steeds. Ik zal mijn videokaart zelf een schoon maken. De fan doet het goed.

Soms hoopt er direct achter de fan een laag stof op, deze houdt dus behoorlijk koeling tegen. Andere kabels geprobeerd?

Ik heb mijn kast stofgezogen omdat er inderdaad vrij veel stof in en rond de fan zat, maar deze heb ik allemaal weggehaald.
Nieuwe kabels heb ik ook geprobeers, DVI-DVI, DVI-VGA en DVI-HDMI werken allen niet (ook nieuwe kabels niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan