Beeldscherm wazig => gepixelde letters.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lloydvdw

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Hoi,

Ik kocht me onlangs een nieuwe pc. Dell inspiron met een 20 inch (1600x900) beeldscherm erbij.
Ik heb Vista eraf gegooid en XP er terug opgezet.
Als mijn pc opstart zijn de letters op mijn beeldscherm wazig. Zoals een foto die op te lage kwaliteit is opgeslagen, of uitgerekt werd.
De oplossing hiervoor is, een willekeurige instelling veranderen zoals vb; de resolutie ff veranderen, die terug zetten en daarna krijg ik perfect beeld.

Er zat een standaard grafische kaart op mijn moederbord de eerste 2 weken. En die had het blijkbaar na een weekje uit zichzelf opgelost.

Nu heb ik een nieuwe grafische kaart gekocht (ASUS Ati EAH4670 1GB DDR3 + DVI + HDMI) en ik krijg opnieuw het zelfde probleem. Telkens als ik de pc opstart moet ik even de resolutie veranderen en terug zetten vooraleer ik perfect beeld krijg.

Iemand al iets gelijkaardigs ervaren?

heb je de drivers van de nieuwe videokaart geïnstalleerd?

In cofiguratiescherm de onboard videokaart uitschakelen, als je hem toch niet gebruikt.
Geeft soms conflicten.

Vanmorgen startte ik de pc op, en rara, het probleem was er niet meer. Terug uit zich zelf opgelost vermoed ik.
Ik ga vanavond als ik thuis kom nog eens zien wat het geeft. En anders is dit topic opgelost. Toch blijf ik het vreemd vinden maar ja. Opgelost is opgelost :)

Indien het probleem zich terug voordoet:
- De drivers zijn geïnstalleerd.
- Hoe schakel ik de onboard kaart juist uit? Ik had gehoord dat dit via de BIOS moest.

Een ander vraagje, is het mogelijk om nu 2 schermen aan te sluiten? Eén op mijn nieuwe grafische kaart en één op mijn onboard grafische kaart?

Bedankt

Onboardkaart schakel je uit configuratiescherm->systeem->hardware->apparaatbeheer->beeldschermadapters.
Rechts klikken op de juiste videokaart, en uitschakelen.
Op je nieuwe kaart kun je (hoogst)waarschijnlijk een analoge en dvi aansluiting vinden. Een adapter zit waarschijnlijk in de verpakking, opdat je 2 analoge schermen aan kunt sturen.
Anders koop je een derg. adapter, indien een van je schermen geen digitale ondersteuning biedt.:)

Onboardkaart schakel je uit configuratiescherm->systeem->hardware->apparaatbeheer->beeldschermadapters.
Rechts klikken op de juiste videokaart, en uitschakelen.
Op je nieuwe kaart kun je (hoogst)waarschijnlijk een analoge en dvi aansluiting vinden. Een adapter zit waarschijnlijk in de verpakking, opdat je 2 analoge schermen aan kunt sturen.
Anders koop je een derg. adapter, indien een van je schermen geen digitale ondersteuning biedt.:)

Er staat maar 1 kaart bij display adapters, dus ik veronderstel dat hij de onboard kaart automatisch zal uitgezet hebben.

Bij deze, ik startte de pc op daarnet, probleem is terug :(

Andere voorstellen?

Je nieuwe kaart zal niet geïstalleerd zijn.
Pak je cd erbij, of haal een stuurprogamma bij de fabrikant, in dit geval Asus.
Even zoeken bij support.

Je nieuwe kaart zal niet geïstalleerd zijn.
Pak je cd erbij, of haal een stuurprogamma bij de fabrikant, in dit geval Asus.
Even zoeken bij support.

nieuwe kaart is sowieso geïnstalleerd, games op uitermate goeie graphics, en drivers al lang geinstalleerd

:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan