beeldscherm werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

piekur

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
het gaat om een compaq presario 5000 serie van mijn dochter:
er is water op de kast van het beeldscherm (MV940) gekomen. dat heeft, denk ik (stank van verbranding), kortsluiting veroorzaakt: nu doet scherm het niet meer (geen licht/geen beeld). ik heb een oud scherm (V720). dat heb ik nu aangesloten, maar bij de opstart gaat wel in het begin licht aan, dan windowsbeeld op scherm, en dit gaat vervolgens weer weg. hoe krijg ik dit scherm werkend??

Waarschijnlijk is er een te hoge resolutie ingesteld.
Start windows eens op in de veilige modus.

Tijdens het opstarten op F8 drukken en dan uit het menu de veilige modus kiezen.

beeldscherm

menace, dank, echter:
tijdens opstraten is windows xp en bewegende bakljes zichtbaar, die verdwijnen en beeld wordt zwart, ondanks mijn drukken op F8. wat te doen??

Welkom op Helpmij.:)

Eerder continu op F8 rammelen. Na het eerste scherm, als je de pc opstart.

Al voordat je dat opstartscherm van windows er voor krijgt, zou je al op F8 moeten drukken.. en dan meerdere malen.. want hij pakt het vaak niet na 1x.

beeldscherm

beide heren/dames,
mijn hartelijke dank
piekur

beeldscherm

vanmorgen gevraagd naar de aansluiting van een V720 op een compaq presicio.
daarbij hebben jullie me goed geholpen; ik kreeg op F8 beeld. en moet veilige modus instellen;
wat er nu gebeurt is, denk ik, dat ik de instelling van het kapotte oude scherm MV940 te hoog is en nu het aangesloten scherm V720, na opstarten van windows, er uit klapt.
wel kan ik de veilige modus in.
vraag: hoe kan ik de instellingen in de computer zo maken dat dit scherm zijn aansluiting vindt??

Bij F8 kiezen voor de optie "VGA-modus".
Dat werkt meestal wel.

En verplaatst naar de sectie --> Beeldscherm. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan