Beeldscherm werkt niet met pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

koploper

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Beste Mensen,

Ik heb een (oude) pc gekocht en dit hoort er in te zitten (staat erop geschreven):

intel celeron
730 Mhz
256 MB Geheugen
6 GB HD
Windows xp home SP2

Nu heb ik thuis een Samsung SyncMaster 933 staan en als ik die op de computer (die ik overigens nog nooit heb gezien met beeldscherm dus compleet nieuw voor mij) aansluit dan blijft het scherm zwart. (Op mijn andere PC doet hij het wel) :o

Wat zou er aan de hand zijn en hoe zou ik het kunnnen verhelpen? :confused:

Eduard :)

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Videokaart misschien defect, heb je nog een monitor om te testen?

Dankje! :d

Nee dat is ook een deel van het probleem ik heb dus geen andere monitor.

Koploper

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je hoeft niet te quote hoor :confused: maar misschien even monitor lenen geeft de pc geen piepjes en start wel voor je gevoel goed op?

Nee, dat is niet mogelijk :confused: Maar het geluid klinkt goed! (Gewoon een zacht geruis van de ventilator en geen vreemde piepjes! )

Koploper :)

Hoi,

Dan zal denk ik ook geen andere videokaart hebben om te proberen:)

Nee, helaas. Maar kan het niet aan het stuurprogje van het beeldscherm liggen (in de pc). Het beeldscherm is trouwens 60Hz dus dat zou ook moeten kunnen...

Koploper :)

Oja, ik heb wel een oud beeldscherm! Eentje uit 1991 maar die heeft een 1010101 uitgang (dus anders).

Hoi,

Over het algemeen zou je wel in ieder geval de bios voorbij zien komen, en zonder beeld kan je ook niets installeren. Niemand in de buurt waar je de pc even kan testen?

Hoi, nee de bios zie ik ook niet... ik woon namelijk op rottemeroog dus dat wordt moelijk testen :p

Maar bedankt!
Koploper

Hoi,

Ja zo komen we niet verder maar gezien de specificaties mis je denk ik ook niets:P en geen dank.

Specificaties

Een update van de specificaties:

(Zwart plat vierkant blokje)
Intel R 815
FW82815
L0520034
SL4DF
Intel M C 199

(Ergens op onderkant)
MS-6351
Ver:1

(In de machine op een witte sticker bij de HD)

Amphenol
G802004

Ik weet niet hoe zo'n ding eruit ziet maar er zit wel een Laser 04-05-2001 20021970 in van SpecTek. En daarnaast een hele kaart van spectek met chips: PL18M648Y A7-75A 128 MB PC133 SDRAM 0206 C180

Hoi,

De stekker van de monitor sluit je op de videokaart aan dus zo kan je dat bekijken.

Ehm, de plug komt uit op een groot groen bord waarop ook heel veel andere dingen uitkomen zoals de USB en de ventilator.. de rechtopstaande kaarten die je eruit en erin kan doen, daarvan heb ik de specs net genoemd. :)

Hoi,

Oke, dan is een onboardkaart misschien dat een bios reset kan helpen dit kan d.m.v.
1 stekker van pc uit stopcontact
2 bios batterij eruit (een cr2032 batterij platte knoop batterij)
3 aan/uitknop 20 sec in
4 batterij terug
5 stekker terug en pc aan zetten.

Hoi,

Op het moederbord waar je de gegevens van gegeven hebt.

Beste Meneer Modag, ik heb de raad opgevolgd en het is gelukt! Dank u wel, het batterijtje even erin en eruit en het werkt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan