Beeldscherm wilt niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trimex

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Hallo :)

wij hebben hier thuis een oude pc staan met een leuk scherm.
dat scherm heb ik gekoppeld aan me laptop, en alles werkt, mooi en leuk dual screen :D.
MAAR, nu wil ik dat scherm terug naar die oude pc, omdat er nog data op staat
maar die pc vindt het scherm totaal niet meer :s (scherm blijft gewoon zwart).
hoe komt dit en hoe kan ik dit herstellen ?
ik gebruik vista en ubuntu op me laptop.
die oude pc heeft XP

en op me nieuwe pc werk ik met een Nvidea geforce 8600m GT grafische kaart.
(wat i kheb gemekrt is dat als ik in de configuratie kijk, dat naast alle 2 de kaarten deze grafische kaart staat beschreven, mischien vindt hij de oude kaart niet terug van de oude pc ?)
dus hoe kan ik ervoor zorgen dat hij mijn oude pc terugvindt en daarop kan werken?
bedankt :)

Die videokaart staat m.i. geheel los van je probleem. Waar je probleem mogelijk zit is in het volgende:

bij een VGA aansluiting : draai aan de videokaart zijde de schroefjes van de VGA stekker een los, bevestig daarna de VGA stekker opnieuw in de videokaart en draai de schroefjes om en om aan totdat het geheel muurvast zit.
Check vooraf ook even of er geen pinnetjes verbogen zijn.
Er zijn monitoren waar de VGA kabel ook los aan bevestigd moet worden. Als het zo'n monitor betreft, dan dezelfde actie voor dat uiteinde van de VGA kabel.
Pak vooral ook eens een andere losse VGA kabel als bovenstaande niet helpt.

Werkt een andere monitor wel op die oude pc?

Bekende valkuil: als die oude pc naast een onboard videokaart (die uit staat in het bios) ook een losse AGP / pci-e videokaart heeft, heb je de kabel wel in juiste aansluiting gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan