beeldscherm wordt tijdens opstarten uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

gooss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Berichten
4
Hallo:

Ik heb een pc gekregen(niet nieuw),maar als ik deze opstart gaat na enige tijd het beeldscherm naar rust of wordt uit geschakeld.Zelf denk ik dat het probleem zit in de video kaart maar graag zou ik willen horen wat jullie hier van denken.
 
Hallo:

Ik heb een pc gekregen(niet nieuw),maar als ik deze opstart gaat na enige tijd het beeldscherm naar rust of wordt uit geschakeld.Zelf denk ik dat het probleem zit in de video kaart maar graag zou ik willen horen wat jullie hier van denken.


Hoi Goose,

al gekeken in energiebeheer?

gr Jos
 
Hoi Jos:

Dat zou ik wel willen maar maar ik heb geen beeld.

gtz Gooss

okey :D,

ik heb je vraag dan iets anders opgevat. Ik dacht dat je enige minuten beeld had en dan uitval.

Wat je kunt proberen is de computer opstarten opstarten in veilige modus. Dan neemt je beeldscherm standaard de 640x480 resolutie aan (meen ik :eek:))

Tijdens opstarten herhaalderlijk op F8 drukken.. Dan kom je vanzelf in een menu als het goed is.

gr
 
hoi Jos:

Ik heb de videokaart uit een andere pc omgezet en het probleem was opgelost.Met beide computers heb ik nu beeld.
Bedankt voor je reactie's.

groeten Gooss
 
Scherm uit na opstarten computer

Hallo!
Ik heb een soortgelijk probleem.

In februari heb ik een nieuwe computer gekocht. Vanaf het begin heb ik problemen met het beeldscherm. Als ik de computer opstartte met het beeldscherm aan, viel het scherm tijdens het opstarten in slaap en werd het beeldscherm niet meer wakker (van een groen lampje naar een geel lampje, zwart scherm). Ik ging om dit probleem heen door er zeker van te zijn dat het scherm uit stond, dan de computer aan te zetten en vervolgens het scherm aan te zetten. De computer deed het dan prima.

Nu werkt dit niet meer. Zodra ik een desktop behoor te krijgen, gaat het scherm slapen en wordt hij niet meer wakker.

Weet iemand wat ik kan doen??

Extra info:
Ik heb Vista op mijn computer

Instellingen
Energiebeheer: maximale prestaties.
Het beeldscherm uitschakelen na: nooit

De computer en het scherm werkt in de veilige modus. Ik heb de videodriver opnieuw geïnstalleerd (Ati Radeon HD 2400 Pro). Daarna deed de computer het 1 dag (althans, na het installeren opnieuw opgestart en toen deed de computer het).

Scherm
NEC-Mitsubishi MultiSync FE700+

Help mij! :S
 
Hoi Til,

Heb je naast je grafische kaart nog een onboard videokaart die nog ingeschakeld staat? Dit zou betekenen dat er 2 grafische ondersteuningen ingeschakeld zijn terwijl dit niet mogelijk is. Zodra je een externe grafische kaart in je computer bouwt dan moet je de onboard videokaart uitschakelen.


Veilige modus werkt (denk ik) omdat je pc dan niet de instellingen van je grafische kaart gebruikt. Kan het beeldscherm de resolutie wel aan van je grafische kaart?

Beeldscherm drivers ook geinstalleerd?


Mvg,

Jos
 
Laatst bewerkt:
Jos,

Je hebt even op mijn reactie moeten wachten. excuus hiervoor. Ik was een paar dagen weg en ik moest even hulp inschakelen. We hebben 1 beeldschermadapter (?) uitgezet. Hij doet het nu weer.

Thanks!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan