Beeldscherm wordt zwart na het opstarten na een update van de grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadnn

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2012
Ik zal ten eerste gelijk maar even zeggen welke laptop/systee/etc ik heb:
Pc: Acer Travelmate 5520
Besturingssysteem: Windows XP
ATI Mobility Radeon HD 2400 XT

Ik heb echt een enorm probleem:
Laatst heb ik de drivers van mijn laptop zitten updaten.
Dit heb ik onder andere gedaan met de ATI Mobility Radeon HD 2400 XT.
Daarna, telkens als ik mijn laptop opstartte, kreeg ik een foutmelding van de ATI CCC.
Ik kreeg deze melding:
'Catalyst control center wordt niet ondersteund door de versie van het stuurprogramma voor de geactiveerde grafische adapter. Werk het stuurprogramma voor de grafische ATI-kaart bij of activeer de ATI-adapter met beeldschermen beheren.'�

Het werd van kwaad tot erger...
Ik heb verschillende sites geraadpleegd (ook die van AMD zelf) en probeerde de ATI CCC te downloaden.
Dat lukte alleen via de site van ACER zelf maar bij het installeren kwamen ook steeds meldingen als "kan ... niet vinden"
Op een gegeven moment heb ik windows automatisch naar een update laten zoeken en installeren.
Dat ging zoiets als: rechter muisknop op desktop > eigenschappen > instellingen > geavanceerd > (de rest weet ik niet meer exact) op een gegeven moment kon je tussen vier opties kiezen waaronder naar updates zoeken en de software verwijderen.
Dus ik liet windows zelf naar updates zoeken, ging allemaal prima... Maar toen moest ik mijn pc opnieuw opstarten.

DRAMA! Het beeldscherm bleef aan tot aan de menu maar zodra alles werkte (internet, realtek, etc) viel het beeldscherm uit.
Ik probeerde verschillende malen het op de veilige modus (F8) op te starten maar dan valt het beeldscherm nog uit, zelfs al voordat alles volledig opgestart is.

Ik hoop ZO dat iemand mij zsm kan helpen!
Dit is mn enige laptop en ik heb het heel erg nodig voor school!
HELP AUB!

Groetjes

Ok, ik geef je 2 linkjes alhier met wat ik er al over geschreven heb.

Het is niet de bedoeling dat je in die onderwerpen nog reageert!

Volg eerst de stappen in deze:

Meerdere BSOD's op Asus laptop...ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alle beschreven stappen in die volgorde uitvoeren.

Ter aanvulling, wel of niet fabrieks- of Windows-drivers:

Drivers ATI website (ATI mobility HD5650).

Je kan ervoor kiezen om dnties methode te volgen & de driver terug te rollen, echter lost dat het probleem met de CCC Catalyst niet op, plus dat je de (ver)oude(derde) driver weer terug zet.

Laatst bewerkt:
@manamana:

Hmm, een kennis van mij zei inderdaad ook dat ik windows opnieuw moet installeren. Bedankt!

Laatst bewerkt:
@TheKnight:

Ik zou graag de stappen op die discussie willen uitproberen maar ik kan helaas niks meer met mijn computer. Het beeldscherm doet het niet meer. Dus ik zie niet wat ik doe... Maar toch bedankt!

Heb je de mogelijkheid om een externe (oude, crt) monitor aan te sluiten? Probeer dat dan.
Heb je beeld als je naar de Bios opstart? Probeer dan zowel Laptop als Extern aan te zetten (inplaats van Auto). Als je scherm in Bios niet uitvalt, is je Laptop scherm niet kapot. ???

Akkoord, volgens de Wetten der Informatica maak je zonder beeld dus geen schijn van kans...

Ik zal nog even posten als alles weer is opgelost!
Dank jullie wel!

Ik heb mijn laptop inmiddels weer aan de praat gekregen.
Een kennis van mij heeft heel windows opnieuw geïnstalleerd.
Ik ben dan wel de meeste dingen die niet op internet of een andere modem staan kwijt maar mij maakt dat niet zoveel uit.
Nog bedankt voor alles!

Nadine

Ik heb mijn laptop inmiddels weer aan de praat gekregen.
Een kennis van mij heeft heel windows opnieuw geïnstalleerd.
Ik ben dan wel de meeste dingen die niet op internet of een andere modem staan kwijt maar mij maakt dat niet zoveel uit.
Nog bedankt voor alles!

Nadine

Oke goed gedaan, dan kun je weer met een schone beginnen. Bedankt voor de terugkoppeling. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan