beeldscherm wordt zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

moniquevanheij

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2005
Hallo, op een nieuwe pc, heb ik gisteren norton 2005 geinstalleerd en aangesloten op internet via adsl. Nu al sje even op de pc bezig bent wordt het beeld scherm zwart, 1 of 2 keer lukte het om het beeld scherm uit te zetten en weer aan, maar de meeste keren moest ik de pc uitzetten en weer aan. Ee npaar keer gaf die aan het systeem is hetsteld van een ernstige fout. Ik krijg geen code te zien van de foutmelding. Hij geeft aan dat het een enstige systeemfout is. Omdat het in eerste instantie leek f die in de slaapstand ging heb ik gecontroleerd of dat niet ingeschakeld stond. Dat was niet zo Het besturingssysteem is XP. Heeft iemand enig idee?

Het beste is om te beginnen de foutmelding zichtbaar te maken.
Ga met de muis op Deze computer staan en klik rechts.
Vervolgens Eigenschappen en dan de tab Geavanceerd.
Nu op de onderste van de drie knoppen Instellingen drukken.
Onder Systeemfouten in het onderste van de drie vierkantjes het vinkje weghalen voor de regel: De computer automatisch opnieuw opstarten.
Alles afsluiten en de PC herstarten.
Mocht de fout weer optreden, dan zie je nu een melding op je scherm. Meld de letterlijke tekst hier.

Welke Norton 2005 installeerde je? Firewall, Anti-Spam of Internet Security?
Welke van de drie het ook is, kijk na of er niet een vergelijkbaar programma op je PC draait.
Zoals Windows XP Firewall en/of een door de leverancier al geinstalleerd anti-virusprogramma.
Dat kan elkaar behoorlijk in de weg zitten.
Als je Norton 2005 weer de-installeert, ben je dan van je problemen af?

Edit: lees dit van Symantec eens goed door.

Laatst bewerkt:
ik heb gisteren een volledig systeem herstel gedaan, het is een packard bell, dus dit kan je automatisch doen, ik heb het xp herstel gedaan, dus alles is weer verwijderd inclusief norton. Het probleem bestaat nog steeds. Ik heb ook contact gehad met de leverancier die stuurt een master cd op. Wat heel vreemd was, dat in het scherm waar je voor veilged modus etc. kan kiezen alles in het engels was, dit was het enige scherm in engels de rest in nl, het lijkt er dus op dat er 2 dingen tegen elkaar in draaien. De helpdesk wist dus zo gauw ook geen antwoord. Ik krijg ook de boodschap dat die de hardware voor de multimediacontroller niet kan installeren. Ik vermoed dus dat het een moederbord of harde schijf probleem is.

Tegenwoordig zijn Audio zowel als Video vaak geintegreerde chipsets op het moederbord.

De (nieuwere) stuurprogramma's daarvoor staan op die "master cd" die je krijgt?

En/of Windows XP?

Die tweetaligheid lijkt bijzonder vreemd.

Hopelijk brengt de CD uitkomst.

Ja dus al wat ik vermoedde even de cd afwachten en kijken wat er gebeurt. Ok ik zal laten weten of het probleem met de cd kan worden opgelost. Zover alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan