Beeldscherm wordt zwart

• Onderwerp starter Onderwerp starter MacG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MacG

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Hallo ik heb een vraag

Gisteren werd mijn beeldscherm (benq 19") ineens donkerder en daarna zwart. De computer doet het verder nog wel (ik kon hem met de windows toets etc nog gewoon uitzetten)

Ik heb op dit forum wat vragen gezien over een vergelijkbaar probleem, maar geen van de oplossingen lijkt voor mij te werken.

Als ik de computer opstart zie ik heel kort de informatie over mijn video kaart (gforce 8600xt) en daarna voor een paar seconden het windows opstart scherm, daarna is alles zwart.

een andere monitor (15"crt) doet het wel gewoon. Ik heb de monitor op een andere videokaart, de on-board videokaart en een ander pc gehangen en overal is het resultaat hetzelfde.
ook met een andere hdmi kabel verandert er niets

mijn conclusie: de monitor is kapot. maar waarom doet het het dan af en toe wel even een paar seconden? heeft een van jullie knappe breinen enig idee?

Laatst bewerkt:
Die is inderdaad lastig.....maar als je beeldscherm uitgaat blijft dan wel het lampje branden (ik neem tenminste aan dat die er op zit ?) of gaat die in standby ?

Dat was ik inderdaad nog vergeten te melden het lampje blijft wel branden.

Als ik de monitor aanzet zonder de computer krijg ik ook de 'no data input' melding, maar ik kan me niet herinneren of dat dit altijd gelijk uitgaat of dat dit bij "normale" beeldschermen lang in beeld blijft. Hier verdwijnt het in ieder geval meteen weer, om plaats te maken voor een zwart scherm.

Die blijft bij mij redelijk lang branden..........

Gezien alles wat je geprobeert hebt zou ik het ook niet weten. Als je nog garantie hebt dan zou ik 'm ruilen.

Je hebt waarschijnlijk ook al gekeken naar je ingangsbron of die niet per ongeluk automatisch een andere ingang kiest ??

Waarschijnlijk is je inverter kapot. Dat is een soort voorschakelapparaat voor het backlight van de monitor, net zoiets als een starter van een TL-buis. Dit komt wel vaker voor. De prijs voor zo'n ding varieert van zo'n 30 tot wel 80 euro, afhankelijk van het merk monitor en is meestal wel makkelijk zelf te vervangen. Zit er geen garantie meer op dat ding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan