Beeldscherm zwart... en niet meer terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

soedje

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
hey.
ik zat laatst spel te spelen, en toen ik ALT+Tab deed... werd het scherm ff zwart (zon tussenscreen om het zo maar te noemen) maar kwam niet meer terug.

Ik spel opnieuw geinstalleerd, en ik kan weer vrolijk alt tabbe en afsluiten.
Dusss... net was ik even weg, springt scherm op screensaver (zwart)... dus ik wil weer terug.. blijft zwart. Scherm uit en aanzetten... mocht niet helpen.
Kom er een schermpje weer; Settings optimized 1280x1024 en een vraagteken.

Ik aansluiten op laptop, pakt ie niet. dus ik kabel eruit, krijg ik dus wél op scherm te zien: No cable signal.

Waar zit hier de fout? Het is iig heel vervelend! Met een beetje geluk doet ie het na 10 keer computer opnieuw opstarten/resetten, maar daar wordt ie ook niet beter op.
Het betreft een Samsung Syncmaster 913v, en is +- 3 jaar oud.............
Volgens mij start windows verder normaal op. (In veilige modus al geprobeerd, toen het een keer toevallig lukte)

Bedankt

edit: opname van hoe het scherm reageert, http://youtube.com/watch?v=sr2euxSCIZA

Laatst bewerkt:
het ligt niet meer aan het spel......... nadat ik deze opnieuw heb geinstalleerd...

laatste keer was na screensaver dat ie niks meer deed.
nu doet het weer na heel veel pogingen opstarten...

Videokaart al een keer verwijdert en contacten hiervan schoongemaakt?
Als er een ventilator op zit deze al eens stofvrij gemaakt?
Drivers al een keer vernieuwd, wel eerst de oude verwijderen.

videokaart verwijderen doe ik maar niet... aangezien ik alles mol..
aan de bovenkant zitten alleen luchtgaten, maar geen ventilator...
ik zal eens even drivers vernieuwen indien mogelijk

Contacten van je videokaart kunnen wel dit soort probleem veroorzaken vaak zit er vuil of corrosie op.

driver van de site gehaald en geinstalleerd...
als laatste vraag, do u want to restart computer... :confused: oei..

dan maar ja, krijg ik Windows XP scherm... spannend... laad ie
in 1 keer! :p

maarja, zegt nog niks. voorlopig werkt ie goed.
Dus met me hele kast opengooien wacht ik nog even.
Als het toch weer keer voordoet, gooi ik em open.. stofzuig ik alles voorzichtug..

bedankt voor de hulp zover:)!

Pas op met stofzuigen je veroorzaakt hiermee statische elektriciteit kan je de hardware kosten
Voor zichtig schoonmaken met een kwastje of een spuitbus met lucht doet ook wonderen.
Wel de voedingspanning van de kast halen.

Pas op met stofzuigen je veroorzaakt hiermee statische elektriciteit kan je de hardware kosten
Voor zichtig schoonmaken met een kwastje of een spuitbus met lucht doet ook wonderen.
Wel de voedingspanning van de kast halen.

ok, bedankt voor de tip.
waar moet ik wezen voor zon busje lucht :p hoe veel kost me dat ongeveer ;)?

driver van de site gehaald en geinstalleerd...
als laatste vraag, do u want to restart computer... :confused: oei..

dan maar ja, krijg ik Windows XP scherm... spannend... laad ie
in 1 keer! :p

maarja, zegt nog niks. voorlopig werkt ie goed.
Dus met me hele kast opengooien wacht ik nog even.
Als het toch weer keer voordoet, gooi ik em open.. stofzuig ik alles voorzichtug..

bedankt voor de hulp zover:)!

vergeet de stofzuiger gebruik perslucht of met een compressor op zacht uit blazen.

ok, bedankt voor de tip.
waar moet ik wezen voor zon busje lucht :p hoe veel kost me dat ongeveer ;)?

Goede pc zaak heeft spuitbusjes lucht, op de plank staan of anders even rondneuzen op internet.
Zelf heb ik een compressor waarvan ik dmv een reduceerventiel de lucht tot een minimum kan afregelen.
Blazen met een kwastje werkt ook prima, de stof die door de kast dwarreld kun je weg ziugen met een stofzuiger maar hou wel afstand van je hardware.

Laatst bewerkt:
Goede pc zaak heeft spuitbusjes lucht, op de plank staan of anders even rondneuzen op internet.
Zelf heb ik een compressor waarvan ik dmv een reduceerventiel de lucht tot een minimum kan afregelen.
Blazen met een kwastje werkt ook prima, de stof die door de kast dwarreld kun je weg ziugen met een stofzuiger maar hou wel afstand van je hardware.

k toppie.. thnx for tha tips...
ik had het net weer paar keer, ... dus deed stekker eruit... er weer in, pakte ie em wel soms.
dus doe morgen ff schoonmaken van binnen.
en videokaart beetje aandrukken?

Zou tevens even de contacten schoonmaken van de videokaart met een beetje contact spray op een doekje.

alles dus van binnen schoongemaakt.. kilo stof lichter..
alles beetje aangedrukt..
verder haast niet voorgekomen laatste paar dagen.

net ikke doe weer spel opstarten. zwart scherm...
dus ik SHIFT + 11 (hotkey voor andere resolutie), krijg ik weer beeld.. dus ik shift+12 (voor 1280x1024 waar ik em wil hebben), weer zwart.
krijg ik het volgende scherm
wcjq50.jpg

Not Optimum Mode
Recommended 1280x1024 60Hz

Vreemd, wat dat is juist waar ik heen ga.
En dit heb ik nog nooit eerder met dit spel gehad....?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan