beeldscherm zwart maar pc werkt nog

Status
Niet open voor verdere reacties.

blezegun

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
hallo

mijn beeldscherm van mijn pc is zwart maar e ziet het beeld heel licht kan ik dit verhelpen. ik dacht dat dit probleem al opgelost was want hij deed het eerst weer maar nu niet meer. wat kan ik hier aan doen?

gr. bram

vertel eens, wat voor computer?
op de iets oudere beelschermen zitten 2 draaiknopjes, 1 voor het licht en de andere voor de helderheid.. als ze allebij helemaal uit zijn gedraaid is het beeld IDD zwart (doen wij op school altijd :D) kan zijn dat je per ongeluk aan die knopjes hebt gedraaid?

hey bram misschien kan je ons ook even vertellen wat voor een beeldscherm je hebt?:rolleyes:

hallo

mijn computer is een toshiba satelite p200d 10h pspble
ik weet niet wat voor een beeldscherm het is

tjah dan word het lastig om je verder te helpen.

...

blezegun,
Ik neem aan dat het tijdens het opstarten al meteen zwart is?
Had je misschien het probleem vroeger dat je monitor tijdens het computeren opeens zwart werd?

als ik mijn pc opstart dan is hij zwart maar als ik er een lamp op schijn zie ik het beeld weer , zou het misschien kunnen zijn dat ik Windows 7 er op heb gezet en nog geen drivers heb geïnstalleerd? maar toen ik Windows 7 installeerde deed hij het op het begin gewoon.

als ik mijn pc opstart dan is hij zwart maar als ik er een lamp op schijn zie ik het beeld weer , zou het misschien kunnen zijn dat ik Windows 7 er op heb gezet en nog geen drivers heb geïnstalleerd? maar toen ik Windows 7 installeerde deed hij het op het begin gewoon.

Zie je het beeld heel erg goed of gewoon donker?

Volgens mij is de inverter/backlight van je monitor kapot. Probeer eens een andere monitor aan te sluiten.

ik denk ook dat hij kapot is want als ik hem op een ander beeldscherm aan sluit dan doet hij het gewoon, ik heb er ook een keer beeld cleaner op gespoten om mijn scherm te reinigen maar ik denk dat dat er tussen is gelopen, daardoor is hij defect denk ik . soms werkt mijn beeldscherm weer maar dan houd hij er ook snel weer mee op. ik denk dat ik beter mijn scherm kan vervangen.

gr bram

ik denk ook dat hij kapot is want als ik hem op een ander beeldscherm aan sluit dan doet hij het gewoon, ik heb er ook een keer beeld cleaner op gespoten om mijn scherm te reinigen maar ik denk dat dat er tussen is gelopen, daardoor is hij defect denk ik . soms werkt mijn beeldscherm weer maar dan houd hij er ook snel weer mee op. ik denk dat ik beter mijn scherm kan vervangen.

gr bram

Soms kan je een type inverter voor een klein bedrag kopen.. Zo'n ding kost volgens mij rond de 10-30 euro.

Hoi !

Inderdaad de inverter kaduk.

Zelf doen is 'n lastig klusje, maar je bent voor zo'n 20 a 30 euri's klaar.

Reparateurs vragen er 80 tot 100 euri's voor.....incl. inverter uiteraard.(althans ik !)

Heb nog wel 'n Toshiba-inverter op voorraad.

Greetz,

Harry.

ik denk dat ik heb dan maar naar de winkel terug breng
bedank voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan