beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

margi

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2004
Ik heb Windows 98 SE opnieuw moeten installeren, maar krijg de kleuren op mijn beeldscherm niet hoger dan 16 kleuren en de resolutie niet hoger dan 640 x 480.
Via AIDA 32 staat bij videokaart Standaard PCI grafische adapter (VGA). Hoe kan ik dit goed krijgen?

Is het een losse kaart of 1 die op het moederbord zit?

Ik denk dat hij in het moederbord zit. Het is een Packard Bell computer van een aantal jaren oud.

mijn ervaring met packard bell is dat ze een restore cd erbij leveren, plus opstartdiskette

Als je het preciese type weet kun je op de site van packarbell zoeken naar drivers

Hoe kom ik erachter wat het precieze type is?

Bij deze computer zit geen restore cd of hersteldiskette

Sorry, ben een leek en weet niet hoe ik dat moet doen, dus graag stap voor stap uitleggen

als je niet bekend bent met de bios, zou ik daar vanaf blijven!!
er zijn veel verschillende soorten bios, dus ik kan hier niet zomaar wat gaan roepen.
is er niet een vriendelijke buurman/vrouw, neef, nicht of kennis die dit even voor je kan doen?
ben je bekend met het installeren van drivers?

Als ik weet welke driver ik moet installeren en waar ik die kan vinden, zal me dat wel lukken

Op je systeemkast zal de type aanduiding kunnen staan. Kijk eens of je daar een sticker oid vindt

Wat op de sticker staat is 64 MB RAM Dynamisch gedeeld met de video (DVMT) en ook nog Intel i810-L Direct AGP dynamisch gedeeld met de video.
Later is er nog wel 256 MB RAM bijgezet.

Ik heb nu ook via Everest gezien dat er een Intel i752 in zit, maar via de site van Intel kan ik daar geen drivers voor vinden

Heb via een andere site de tip gekregen dat je voor Intel i752 de driver van Intel 810e moet downloaden. Hierna was het probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan