Beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
247
Ik heb bij sommige progjes dat de buttons net buiten het window van het progje vallen.
Ik heb dit eerder gehad bij een 19"scherm maar ben ff kwijt waar ik die instelling kan vinden.
Het betreft een 20" scherm met resolutie 1600x1200.
Hopelijk kan iemand me op weg helpen.
 
Waarschijnlijk in het menu van de monitor zelf, kun je de horizontale en vertikale grote veranderen.
 
Nee, het is iets anders. Ik heb het al eens eerder gehad. Al bij het opstartscherm van XP krijg ik delen tekst maar half in beeld.
 
Nou wat Crash al zegt, je zegt het zelf ook al, als bij opstart het scherm al niet goed is, dan wil dat zeggen dat de monitor niet goed ingesteld staat. De pc na opstart compenseert de mis verhouding weer tot goed beeld maar tijdens de opsart niet, deze instelling moet je toch vinden op de monitor. Ik zelf HAD het op een breedbeeld monitor van 32 inch".

grtjs jjw
 
Het is niet alleen bij opstarten, dus het wordt niet door windows gecorrigeerd na het opstarten.
Bij 1 van de medlingsschermen van XP komt het voor, maar bijvoorbeeld ook bij een progje wat heet Ultra MP3 splitter. Dan staan bepaalde buttons er net niet op. Ik heb het eerder meegemaakt maar jullie suggesties laten geen belletje rinkelen hoe ik het toen heb opgelost. Ik zie trouwens ook bij de beeldscherminstellingen ook geen settings staan waarvan ik denk dat is het.
Ik ga er straks eerst maar eens een nachtje over slapen.
 
FF voor die instellingen op de monitor, moet ik gaan zoeken op de monitor zelf, of bij de instellingen van de videokaart????
 
Ben erachter, Het heeft te maken met het feit dat ik in onder beeldscherm, vormgeving extra grote lettertypes toepas. Schijnbaar past windows alleen de tekst grootte aan maar het kader waarin dat bepaalde stukje tekst in moet staan blijft even groot als bij normale lettergrootte. Gevolg is dus dat in sommige gevallen delen van picto's en tekst achter het daarvoor bedoelde kader schuil gaan. Wel een beetje lastig want onder normale tekengrootte worden de letters wel een beetje klein. Mijn scherm draait nl. op 1600x1200.
Vooralsnog zie ik geen andere optie dan te kiezen tussen, Alles in orde maar kleine lettertjes of grotere letters en dan hier en daar wegvallende dingetjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan