Beeldschermadapters levert problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hoi,

Sinds kort heb ik windows 7 en heb ik ook alle bijbehorende drivers voor mijn hardwarde ook geinstalleerd. Dit was een upgrade van Windows XP Home edition naar --> Windows 7 Home Premium.

Ik heb mijn beeldschermadapters voor mijn videokaart uitgeschakeld, omdat ik constant een overload kreeg (foutmelding van mijn beeldscherm Gericom). En ik dus ook constant een zwart scherm kreeg als de software werd geinstalleerd.

Ik vraag me af of er compatible drivers zijn voor mijn Nvidia Geforce 6700 XL (Medion PC MD8808) icm Windows 7.

Zie printdump van mijn systeembeheer, zoals je ziet is mijn beeldscherm *uitgeschakeld*

beeldschermuitschakelen.png

tevergeefs, zodra ik hem inschakel krijg ik een foutmelding
oversize recommand size 1280 x 1024 en blijft het beeld zwart. Als ik NVDIA weer uitschakel (via veilige modus overigens) zoals weergegeven op de printdump, dan heb ik wel beeld.

Opgelost,
  • Tijdens het opstarten op F8 drukken.
  • Vervolgens kiezen voor opstarten in de laagste resolutie (640 by 480)
  • Daarna in het configuratiescherm mbv de NVIDIA controls (apart icoon in configscherm) de resolutie weer aanpassen naar de gewenste resolutie, voor mij was dat 1280 x 1024
  • Opnieuw opstarten en ipv standaardbeeldscherm worden nu de juiste instellingen weergegeven.

:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan