beeldschermdriver installeren xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeweetwel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Ik heb zojuist windows xp professional geinstalleerd op mijn nieuwe computer. daarna wilde ik de driver van mijn beeldscherm installeren. op de cd van het beeldscherm stond hierover een uitleg. via config.scherm-beeldscerm-instellingen-geavanceerd-monitor zou ik op eigenschappen moeten klikken, om vervolgens de driver te kunnen updaten. maar ik kan niet op eigenschappen klikken. er staat 'standaard monitor' en meer opties heb ik niet.
ik heb nu geen idee hoe ik de driver moet installeren. hoop dat iemand me een suggestie kan geven. alvast bedankt.

Je beeldscherm heeft geen driver nodig.
als je de juiste drivers voor je videokaart hebt geinstalleerd dan is het goed.

Ok, maar waarom heb ik dan wel een driver meegeleverd gekregen? Is die dan van geen enkel nut?

dat is een *.inf bestand en doet niks meer dan de naam van je beeldscherm te tonen in de hardware.

Ok, maar waarom heb ik dan wel een driver meegeleverd gekregen? Is die dan van geen enkel nut?

Het heeft een beetje nut, in de sfeer dat je geen resoluties gaat selecteren die je monitor niet aankan: Het stelt de resoluties met de daarbij toegestane 'verversingssnelheden' (refresh rates) van je monitor vast.

Verder dient het nergens voor, daar de meeste monitoren tegenwoordig van alles aankunnen, ook met hogere refresh rates. En zou je wat kiezen wat de monitor blijkbaar niet aankan, dan kun je dat met 15 seconden wachten zo weer ongedaan maken, omdat dan de originele resolutie en refresh rate weer wordt teruggezet.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan