Beeldschermen op videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Penthouse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Hallo allemaal,

Ik wil graag 2 beeldschermen op mijn pc aansluiten. Op de pc zitten 3 ingangen (2 bij elkaar en 1 op een andere plek). De aparte aansluiting is echter de enige ingang die het doet. De andere 2 geven geen beeld. Ik heb een ati radeon hd 5450 kaart en windows 7.

Wie kan mij helpen?

kun je iets duidelijker zijn
je hebt denk ik hdmi dvi en vga. Welke doet het wel?
Je moet wel aangeven dat je dan ook een andere poort wilt gebruiken. windowstoets+p
daarmee kun je bureaublad uitbreiden.
kan ook met rechtsklik bureaublad en dan schermresolutie> meerdere schermen

Laat eens weten welk merk kaart je hebt, zoals je het nu beschrijft is er een onboard vga kaart en twee aansluitingen van je Ati kaart.

Wat zijn de aansluitingen op je schermen?

Er zit een dvi ingang (met een hdmi ernaast zie ik nu) die het doet. (boven)
en een vga en een dvi ingang bij elkaar die het niet doen. (tussen de geluids- en usbingangen)

Het 2e scherm wordt niet herkend door de pc als ik op detecteren of identificeren klik.

aha
je gebruik nu dus de dvi van je videokaart
en wil ook nog iets aansluiten op je moederbord
helaas kan dit niet dacht ik
het is of alles op je moederbord of alles op je videokaart. Maar videokaart is aan te raden. Die is veel beter

Staat je onboard videokaart aan in je bios? Kijk er maar eens na en zet eens aan, dan zou het eventueel mogelijk kunnen zijn. Kwestie van proberen.

Wat je kunt doen is een HDMI->DVI connector kopen en die als tweede monitor aansluiten op je videokaart. Dit werkt zeker.

Dus het is niet mogelijk om 2 beeldschermen op mijn videokaart aan te sluiten?
of zijn er ook vga-hdmi converters ofzoiets?

Edit: Dirk en Riess Bedankt!

Laatst bewerkt:
Vanwege de twee uitgangen op je videokaart is het mogelijk twee beeldschermen aan te sluiten. Dit kan dus wel op je kaart.

VGA->DVI stekkers zijn er wel maar ik zou je videokaart benutten en een HDMI-DVI kabeltje kopen, kost een tientje of zo en zo maak je gebruik van 1 videokaart, dit is makkelijker instellen in Windows dan met twee kaarten aan de gang te gaan. Tevens vermoed ik dat je eigen videokaart veel beter is dan je onboard kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan