Beeldschermen ophangen in een school.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xBong

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2012
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik het onder het juiste kopje neer zet!

Ik ben een ICT Stagair op een basisschool. Ik heb nu de opdracht gekregen om 2 beeldschermen in de school op te hangen.
Die zouden kunenn beschikken over informatie zoals nieuwtjes afwezigheid foto's etc.

Nu heb ik al gegoogled maar ik kom er niet uit! Nu dus de vraag of jullie mij misschien over wat info kunnen beschikken! :)

-Hoe werkt het?
-Wij hebben ongeveer 2 beeldschermen nodig van 38 inch (model zoek ik zelf maar tips zijn altijd welkom!)
-Is het handig om het via 1 computer te doen of moet het zelfs via 2? De beeldschermen zitten wel 20mtr van elkaar af.
-Zijn er programmas voor?

Of is het dat ik nu te moeilijk denk en dat we gewoon een computer moeten aansluiten en daar het beeld van kunnen laten zien?

Alvast enorm bedankt!!:thumb:

Er zijn natuurlijk altijd verschillende oplossingen, je kunt gewoon 2 fysieke computers nemen en daar de beeldschermen op aansluiten, ook kun je een configuratie doen dat je bijvoorbeeld 1 main scherm en 2 extended schermen hebt, wanneer je deze manier gebruikt kun je bijvoorbeeld zeggen van we zetten 1 beeldscherm achter de balie en daarvandaan bepalen we welke info op welk scherm staat.

Naar mijn mening is in dit geval het beste om 1 pc aan te schaffen, daar de 2 beeldschermen op aan te sluiten en op die beeldschermen puur alleen een browser open te zetten op full screen. Deze browser staat open met een intranetpagina waarop een bepaalde groep dan de nieuwtjes kunnen plaatsen via het netwerk.

Wat belangerijk is in dit geval is de kwaliteit van de computer, kabels en beeldschermen omdat het er anders niet uit ziet.
Verder zou ik voor de beeldschermen eens in de pricewatch op Tweakers kijken :)

Heel erg bedankt voor je reactie! :thumb:

We hebben toevallig 1 computer over.
Hier staat Windows XP op met een schil van een IT bedrijf! Maar officeel staat er windows 7 op en dit staat ook nog op de herstel partitie.
Betreft de computer specificaties gaat het om een acer:

DualCore Intel Pentium G850, 2900 MHz (29 x 100)
Intel(R) HD Graphics (256 MB)
2GB RAM

En ik denk dat we gewoon gebruik gaan maken van DVI poort.
Kan deze configuratie via XP? Of moet ik deze PC gewoon op windows 7 laten draaien en het via daar configureren?

En is het handig om een TV scherm aan te sluiten of echt een computer beeldscherm?
Thanks!

Kijkend naar wat de pc heeft zou ik Windows 7 gebruiken.... Verder is een computer beeldscherm over het algemeen beter kwah graphics maar dan heb je het over game en dat is niet wat jullie willen dus zou ik tv scherm aanraden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan