Beeldschermen tonen soort spiegeling/schaduw

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeremyKok

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hallo allemaal,

Al sinds best een tijdje heb ik het probleem dat op mijn beeldscherm naast alles wat er te zien is er een soort vage spiegeling te zien is (dus van de muis, tekst enz.). Dit klinkt natuurlijk heel vaag, daarom heb ik wat foto's bijgevoegd. Ik heb het zelfde probleem met een andere monitor. Heeft iemand enig idee wat dit is en wat ik eraan kan doen?

Mvg,
Jeremy Kok

IMG_2608.jpgIMG_2611.jpgIMG_2606.jpgIMG_2613.jpg

Probeer eens de vernieuwingsfrequentie van je beeldscherm te verhogen, volgens mij hielp dit voor mij toen ik dit probleem ook had. Ik draai nu op 75 Hz en heb het effect nu helemaal niet meer.

Als dat niet helpt, kun je nog verschillende hardwarematige opties proberen op je beeldscherm zelf, vooral de klok en fase zijn hier het proberen waard.

Laatst bewerkt:
Het was een probleem met de kabel van het beeldscherm! Ik gebruik nu een HDMI kabel. Toch bedankt!

Mooi dat je het hebt kunnen oplossen. De kabel is inderdaad ook een mogelijke reden.

Ik had recentelijk nog een ander probleem met mijn beeldscherm: het beeld kwam zó scheef op het scherm te staan, dat het niet eens meer te corrigeren was (enorme zwarte balk links en boven). Toen een andere (VGA-)kabel aangesloten en sindsdien nooit meer het probleem gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan