beeldschermkleuren niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

taeser

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Hallo,

Sinds enkele dagen zijn de kleuren van mijn beeldscherm niet goed meer . Onder en in het midden zijn de kleuren nog wel goed, maar ze lopen naar de bovenhoeken over naar groen -en paarsachtig.

De optie degauss helpt niet. Ik heb iets gelezen over potmeters bijstellen achter op de monitor maar dat is volgens mij iets voor experts. De monitor is een HP paviljon en is pas 2,5 jaar oud .

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

groetjes leon

Al geprobeerd de drivers voor je videokaart en monitor opnieuw te installeren, of nieuwe op te halen bij de fabrikant?

Guus.

Hallo,

Dank voor je antwoord Guus , maar naar het schijnt is alles up to date.

groetjes leon

hallo, ik heb hier ook last van, en het heeft niks met software of drivers te maken.

Iets met magnetisme (magnetisch veld).

Iemand een oplossing ?

Hallo,

Helpt bij jouw degauss ook niet?

groetjes leon

Nee , de Degauss helpt ook niet (demagnetiseren).

Heeft wel iets te maken met magnetisch veld. Maar drivers enzo maakt ook niks uit, want op andere pc precies hetzelfde, waar een andere monitor (zelf merk+type) wel gewoon goed doet.

Wat je even moet kijken of er een magnetisch voorwerp in de buurt van de monitor staat of is geweest. Mocht het er nog staan dan weghalen, maar als het er al langs is geweest en hij doet het nu nog, dan is je beeldscherm voorgoed stuk denk ik. Mijn oudere monitor deed het soms ook niet goed, maar na een klap op de zijkant kon ik daar gewoon weer 2 tot 3 uur mee werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan