beeldschermproblemen: moeite met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinguin2111

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2005
Berichten
12
Hallo, sinds een week ongeveer heeft mijn beeldscherm moeite met opstarten. Als ik de pc aanzet, zie ik in een flits het openingsscherm van windows verschijnen, daarna blijft mijn beeldscherm zwart. Als ik mijn beeldscherm dan uitzet en daarna weer aan, flitst wederom even het beeld aan (met het normale gebruikersscherm van windows) en daarna blijft ie weer zwart. Onderwijl is mijn computer dus wel gewoon opgestart. Als ik nu een aantal keren het scherm uit en aan zet, dan herhaalt zich dit proces tot op een gegeven moment het scherm aan blijft en ik er weer gewoon op kan werken. In de loop van de tijd duurt het echter wel steeds langer, voordat ik mijn scherm weer aan de praat heb. Soms pas na een half uur. Zodra alles weer in beeld blijft, kan ik er zonder problemen de hele dag mee werken en is er niets aan de hand.
Computer is een AMD Duron XP, 1300 MHz
moederbord: PCChips M810DLU
monitor:Hansol H750 [17" LCD]
Video kaart:SiS 740 (32 MB)
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
 
Dat klinkt niet als iets software-matigs. Heb je een andere monitor geprobeerd?

Ik zou zeggen dat je monitor er vandaag of morgen gewoon een keer mee ophoud. Ga er eens mee naar je plaatselijke pc-zaak en laat het ding nakijken. Hoe oud is ie eigenlijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan