Beeldschermresolutie kan niet gewijzigd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.Elissen

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Hallo,

Sinds een paar dagen valt regelmatig het beeldscherm uit.
Als ik het dan weer opstart, zie ik al bij het 1e scherm dat de resolutie niet goed is.
Het is mij een keer gelukt via het config scherm de resolutie goed te zetten, maar dat wil niet meer lukken.
Ik kan wel nog opstarten in de veilige modus, of de veilige modus met netwerk mogelijkheid.

Mijn p.c. is van Medion met mediacenter. model:MD 32117PQ Serienummer: S/N: *KNIP*
groet,

John

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb jeal bij apparaatbeheer gekeken of je daar geen gele of rode tekens staan en dan doel ik op je videokaart vooral.

Modag

Heb het serienummer maar even uit het eerste bericht gehaald.

Ik snap dat je zoveel mogelijk info wil geven, maar het serienummer heeft geen nut om op te geven. Daarbij hoort het bij jou systeem.:)

Klik is met rechts op het bureaublad > eigenschappen > instellingen. Kun je daar ook de resolutie niet wijzigen?

Alle kabels na gelopen ivm het uitvallen van het beeldscherm? Wordt de videokaart niet te heet. Kijk eens of er veel stof op de videokaart fan zit.

Ik snap dat je zoveel mogelijk info wil geven, maar het serienummer heeft geen nut om op te geven. Daarbij hoort het bij jou systeem.:)

Klik is met rechts op het bureaublad > eigenschappen > instellingen. Kun je daar ook de resolutie niet wijzigen?

Alle kabels na gelopen ivm het uitvallen van het beeldscherm? Wordt de videokaart niet te heet. Kijk eens of er veel stof op de videokaart fan zit.

Alles al nagelopen.

Via eigenschappen lukt niet. Je kunt het wel wijzigen maar vervolgens staat het toch weer verkeerd.
het gaat echt om de resolutie instellingen.

Klik je wel op "toepassen" als je de instelling gewijzigd hebt? Zodra je dat doet, moet je een venster krijgen of je de instellingen wilt behouden.

Alles al nagelopen.

Via eigenschappen lukt niet. Je kunt het wel wijzigen maar vervolgens staat het toch weer verkeerd.
het gaat echt om de resolutie instellingen.

Een van de 1e meldingen was: dat iik de videokaart opnieuw moest installeren. De software heb ik wel. Als ik echter ( in veilige modus) probeer te installeren krijg ik de melding dat de administrator het zo ingesteld heeft dat ik die installatie niet kan voltooien.

Je kan helemaal niet meer in normale modus opstarten? Ook niet met de "laatst goed werkende configuratie" optie geselecteerd?

Je kan helemaal niet meer in normale modus opstarten? Ook niet met de "laatst goed werkende configuratie" optie geselecteerd?

Nee.
Als ik dat kies zie je rode streepjes door het opstartscherm en schakelt de monitor direct uit. Hij start alleen nog in veilige modus en ook veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Systeemherstel heeft ook geen zin.

Haal de kaart eens uit je systeem en maak deze eens voorzichtig schoon. (Stof eraf). Daarna weer terug plaatsen en opstarten.

Krijg de indruk dat de videokaart gewoon stuk is. Echter je zou eerst een andere monitor kunnen aansluiten.

Haal de kaart eens uit je systeem en maak deze eens voorzichtig schoon. (Stof eraf). Daarna weer terug plaatsen en opstarten.

Krijg de indruk dat de videokaart gewoon stuk is. Echter je zou eerst een andere monitor kunnen aansluiten.

Is een andere monitor proberen wel zinvol?
Het is afhankelijk van hoe ik de pc opstart hoe de monitor reageert.

Ik zal de videokaart eruit halen en schoon maken. Ik hoop dat dat helpt.
Is het geen kwestie van drivers opnieuw installeren?

Hallo,
Kreeg net de melding dat het systeem hersteld is van een ernstige fout ( had ik al eerder).
Ik moest de hardwareversnelling uitschakelen etc. Dat heb ik opgevolgd. Ik krijg nu steeds de melding dat ik dat weer moet wijzigen; de resolutie is nu echter goed.
Wat kan ik nu het beste doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan